תושבי עמונה מפגינים
תושבי עמונה מפגיניםצילום: הדס פרוש, פלאש 90

בצהרים אמור לעלות להצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה "חוק ההסדרה", אותו חוק שאמור להסיר חרפה נוראה מתולדות ישראל.

זו הצעת חוק שנולדה לפני כ-5 שנים, בעת שמצאו עצמם אזרחים תמימים ואידיאליסטים במיוחד, במערכה כפויה נגדם מטעם ממשלת ישראל, הפרקליטות ובג"ץ.

אותם אזרחים נענו לקריאות הממשלה שנים רבות לפני כן להגיע לנקודת התיישבות חדשה ולבנות בה את חייהם. לשם כך המדינה העניקה להם מענקים ותמריצים כלכליים, סללה להם דרכים, חיברה אותם לתשתיות והם הרגישו חלוצים ושליחים.

עד שיום אחד הם גילו שהם נפלו קרבן לחידלון אישים של צמרת המדינה שלא ידעה להגן עליהם בבג"ץ מול עתירות של גורמים עוינים המבקשים את רעת ההתיישבות כולה.

בניסיון נואש להציל את היישוב מגרון, את שכונת האולפנה, את גבעת אסף ואת הישוב עמונה, חובר חוק ההסדרה הקובע את מה שכבר נכון וקבוע בחוק כלפי כל מקום בשטחי מדינת ישראל ובעולם המערבי כולו.

הצעת החוק קובעת שבמקום, שאכן יתברר בבית משפט מחוזי שקרקע שעליה נבנו בתים בסיוע ממשלת ישראל, הינה קרקע השייכת לאדם כלשהו, לא ייהרסו הבתים אלא בעל הקרקע יפוצה.

בממשלת ישראל היו שותפים באותה עת אהוד ברק ושאול מופז שהחילו את אי-אהדתם למפעל ההתיישבות כולו גם על תושבי מגרון, ושכונת האולפנה. רוה"מ נתניהו הורה להפיל את הצעת החוק. זה היה בניגוד לעמדת שרי הליכוד עליהם כפה להתנגד לחוק. כך רשם נתניהו על שמו, על שם הליכוד, על שם בג"ץ ועל שם מדינת ישראל את חורבן מגרון ושכונת האולפנה, האף שאמר קודם לכן שמדובר ב"גזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה".

זה היה דיון רווי מתח שגרם לקרע גדול גם בתוך הליכוד ויצר חיץ ענק בין בג"ץ, הפרקליטות ורבים רבים בעם. גם אחרי שהחוק עלה שוב להצבעה נתניהו הורה להפיל את החוק, מה שהביא להריסות של נקודות יישוב והגליית תושביהם תוך כאב וייסורים רבים ללא שום תכלית ומטרה. (הקרקעות עומדות שוממות עד היום הזה).

והיום, ח"כ שולי מועלם (הבית היהודי) וח"כ יואב קיש (ליכוד) מעלים את הצעת החוק לוועדת השרים לאישור הממשלה כדי שהכנסת תוכל לאשרו בקריאה טרומית ביום ד' הקרוב.

יש לצפות מממשלת ישראל כולה, שלראשונה מאז עשורים רבים, אין בה ולו שר אחד שעוין את ההתיישבות, שתאמץ בחום את החוק אל חיקה.

מצופה מהבית היהודי להשתמש בכל כוחו (ויש לו רב מאד) לוודא שחוק ההסדרה יכנס לספר החוקים של מדינת ישראל וימנע מראות קשים עתידיים הנצרבים בלבות צעירינו ומסרבים להגליד.

חוק זה ימנע מגופי פנים וחוץ עוינים להתל בבג"ץ ולהשתמש בו ככלי משחק למטרות הרס וכליון לאומי עצמי. חוק זה יחזיר לבג"ץ את מעט מאימון העם שכל כך חסר לו.

הנשיא ראובן (רובי) ריבלין הידוע בהגנתו על בית המשפט העליון, הסביר לא פעם, שתמיכתו המוחלטת בחוק זה עוד בכהנו כיו"ר הכנסת, בניגוד לעמדת רוה"מ נתניהו, היתה בשל העובדה שהוא רואה בחוק זה חוק המונע עוול שנועד כביכול לתקן עוול אחר, אם בכלל נעשה: "יש להתאים את החוק לצדק, אין לפתור עוול באמצעות עוול אחר".

במידה שחוק זה יאושר ע"י ממשלת ישראל, יחזור סומק הנאורות והקידמה ללחיי מי שההיגיון, המוסר והצדק הם מאירי דרכו ולא חלילה חשכות ההרס והאובדן שאין להם תכלית.

הכותב הוא יו"ר ועד שכונת האולפנה ומיוזמי חוק ההסדרה