השעה. ראש המנהל האזראי תא"ל אחוות בן חור
השעה. ראש המנהל האזראי תא"ל אחוות בן חורצילום: דובר צה"ל

עובד במנהל האזרחי הושעה היום (שלישי) על ידי ראש המנהל האזרחי, תת אלוף אחוות בן חור, בעקבות חשד שהדליף לתקשורת מסמך פנימי.

ההחלטה על ההשעיה התקבלה בעקבות תחקיר שנערך בהנחיית מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב פולי מרדכי, בנוגע להדלפת מסמך פנימי של המנהל האזרחי על דיון שהתקיים עם הדרג המדיני בנושא עמונה.

המסמך פורסם בערוץ 10, וממנו עלה כי הרס היישוב עמונה, בעקבות פסיקת בג"ץ, הוא כמעט בלתי נמנע. מדובר במסמך סיכום של ישיבה בה השתתפו כל מקבלי ההחלטות בעניין, בהם שר הביטחון ליברמן, שרת המשפטים שקד, היועץ המשפטי לממשלה עו"ד אביחי מנדלבליט וראש המנהל האזרחי אחוות בן חור.

ממסמך הסיכום של הישיבה עולה כי שר הביטחון ליברמן, כמו גם שרת המשפטים שקד, הפנימו את העובדה שהיישוב המונה 50 משפחות, לא צפוי להישאר על תילו. ראש המנהל האזרחי אמר בישיבה "ברור שעמונה לא יכולה להישאר במקומה הנוכחי". שר הביטחון ליברמן אמר, "יש לבחון אופציה להשארת נוכחות כלשהי במקום", ומדובר ככל הנראה בחווה חקלאית, אך לא בישוב מלא במשפחות כמו היום.

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הבהיר כי "יש לפעול לאורו של פסק הדין" והדגיש בהמשך לעמדת ליברמן כי "ניתן לבחון השארת חווה חקלאית במקום". בנוסף אמר מנדלבליט כי "הוא ממליץ שלא להשלות את התושבים בנושא".

בעקבות ההדלפה הנחה מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב פולי מרדכי, לבצע תחקיר מעמיק ולנקוט בפעולות הנדרשות נוכח חומרת האירוע ועל מנת למנוע הישנות מקרים מעין אלו.

בהודעת המתפ"ש נאמר, "מתחקיר פנימי שנערך עולה כי המסמך הודלף על ידי עובד במנהל האזרחי לכלי התקשורת. בהתאם לתחקיר הופקו לקחים וחודדו הנחיות לכלל עובדי המנהל האזרחי".

עוד נכתב בהודעה, "נוכח חומרת המקרה, החליט ראש המנהל האזרחי, תת אלוף אחוות בן חור, להשעות את העובד. תחקיר האירוע ימשך והנושא ימוצה עד תום".