ראיון: ישראל גנץ, ראש המועצה האזורית מטה בנימין

ישראל גנץ, ראש המועצה האזורית מטה בנימין, אמר לערוץ 7 כי המשמעות של מודל הרמזור היא יותר אחריות אישית בידי המועצות והתושבים.

"ברור מאוד, מרגע שהוחל מודל הרמזור, שהאחריות חלה עלינו, על המועצה", אמר. "יישוב אדום המשמעות היא שלא יהיה בו חינוך, לא יהיה בו תעסוקה, לא יהיה בו מכולות ולכן המסר המרכזי הוא אחריות. זה בריאות, זה חיים ומעבר לזה זה גם עסקים".

"לכן", הוסיף, "תשמרו על הכללים, למענכם למעננו ולמען הקהילה. לשמור על מרחק, לא להפסיק לחטא וכמובן מסיכות כל הזמן. זה יעזור לנו לקטוע את שרשרת ההדבקה".

לדבריו, בגל השני "האתגר גדול יותר. אנחנו מבינים שאנחנו הולכים לחיות עם הנגיף הזה למשך זמן לא קצר, אפשר לומר אפילו ארוך, וזה אומר שכל החיים משתנים".

לדבריו, "זה לא סגר נקודתי וסיימנו. לכן נבנים מודלים לקטוע את שרשרת ההדבקה. איך עושים את זה הכי מהר, איך מגיעים לחולה ומבודדים אותו. נבנים מודלים איך מונעים הדבקה בכיתות בגנים, איך נותנים שירותים לעובדים החיוניים לעובדים של החינוך המיוחד, לעובדי הרפואה, כדי שיהיה להם מערכות חינוך לילדים והם יוכלו לסייע לנו במלחמה בנגיף. זה באמת הרבה יותר מורכב, זה יותר ארוך וביחד אנחנו יכולים להתמודד".

גנץ הדגיש כי למרות התחושה המתעתעת, דווקא ביישובים צריך לנקוט במשנה זהירות. "יש תחושה לפעמים ביישוב, שבבית שלי, אלי הנגיף הזה לא יחדור", ציין. "הבעיה הקשה היא שברגע שהוא חודר במקום שקבוצה מגובשת ביחד, זה אומר כמו אש, ואנחנו רואים יישוב שתוך יומיים שלושה הוא נהיה אדום. והכי גרוע שכשזה מגיע כבר אי אפשר לעצור את זה, כי שרשרת ההדבקה אנחנו רואים אותה באיחור של שבוע או שבועיים".

"לכן", אמר, "אנחנו אומרים וחוזרים ומבקשים מהנוער, מהמבוגרים ומכולם לשמור על הכללים, זה לא משחק. אני חייב לומר שאני רואה ביישובים התגייסות, אני רואה רצינות. אנשים מבינים את האירוע ואת המצב, מבינים את גודל האחריות והשעה וברוך השם בבנימין המצב טוב ואני מקווה שהוא ימשיך להיות טוב וישתפר".

עוד אמר גנץ: "אנחנו הבנו שאי אפשר להגיד לציבור רק מה לעשות, לאיים עליו, ולהפחיד אותו. נקטנו במספר פעולות. הפעולה הראשונה זו הסברה ולשקף לתושבים את המצב. מעבר לזה לייצר פתרונות. אנחנו המועצה היחידה בארץ שהוציאה מעל 20 ק"מ של ציליות, מאות ארונות קודש לספרי תורה, מאות סטנדרים. אנחנו פועלים כרגע לארגן כיסאות ומאווררים, לעשות הכל כדי לייצר פתרונות חלופיים".