בנצי גופשטיין
בנצי גופשטייןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

בנצי גופשטיין, יו"ר ארגון להב"ה, הגיב הערב (ראשון) להמלצת נציב תלונות הציבור על שופטים לוועדה לבחירת דיינים לשקול להדיח את הראשון לציון הרב יצחק יוסף מתפקידו כדיין בבית הדין הרבני הגדול, לאור התבטאויות נגד העולים מברית המועצות.

"לאחר שהמליצו להעמיד לדין את הרב אליהו, מערכת המשפט ממשיכה ליעד הבא שלה, כאשר אין גבול לצביעות: נציב תלונות הציבור על השופטים, שמתעלם באופן שיטתי מניגודי העניינים והשחיתות המובהקת של שופטי בית המשפט העליון, הוא זה שמנסה לסתום לרבנים את הפה", אמר גופשטיין.

לדבריו, "אם נבחרי הציבור לא יתעוררו ויתקנו במהרה את תחלואיה של מערכת המשפט, אנו נתעורר יום אחד לבוקר בו עיסוק בלימוד תורה יהיה עבירה על החוק בישראל. הגיע הזמן לעצור את הטירוף".

קריאתו של נציב תלונות הציבור על השופטים אורי שהם לשקול להדיח את הרב הראשי לישראל הרב יצחק יוסף מתפקידו כדיין בבית הדין הגדול, יצרה תסיסה גדולה בקרב חברי הכנסת של ש"ס.

יו"ר סיעת ש"ס בכנסת ח״כ מיכאל מלכיאלי האשים את שוהם בעיסוק בפוליטיקה. ״שוב מר שוהם משמש כשחקן בזירה הפוליטית וכבא כח של התנועה הרפורמית כחלק ממכלול של פעילות ציבורית לשלילת הליגטמיות של רבני ישראל לעצב את התרבות האזרחית בישראל".

"אבקש לחזק את ידי כבוד מרן הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף שליט״א המוסר נפשו על ביצור ושמירת חומות הדת ומקיים בנפשו 'לא תגורו מפני איש'", הוסיף מלכיאלי.

ח״כ משה אבוטבול הביע מחאתו בטוויטר. ״אני מוחה בתוקף על דבריו הנלוזים של ״השופט״ אורי שוהם נגד מרן הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף שליט״א. חשוב לחקור את הקשר העמוק בינו לתנועה הרפורמית.. ובכללי אני וחברי ח״כ הרב ישראל אייכלר בהליכי חקיקה בנושא".

אבוטבול הוסיף כי "לא ניתן שבמדינה יהודית יסתמו פיות לרבנים בכלל ולרב הראשי לישראל בפרט".

ח"כ ד"ר שלמה קרעי מהליכוד הצטרף אף הוא למקהלת המגנים. "הנציב שוהם, שהתחמק מלהעביר ביקורת, שלא לדבר על הטלת סנקציה, על שופטים מסויימים שפעלו באופן חמור תוך ניגודי עניינים, מצא לו שעיר לעזאזל".

"הרב הראשי, ככל מנהיגי וגדולי היהדות בכל הדורות, ימשיך לעמוד כחומה בצורה כנגד המנסים לקעקע את יסודות הדת". את המילים חתם קרעי באומרו כי "חזק ואמץ, אל תערוץ ואל תחת, כי עמך ה' אלוקיך".