גלי צה"ל תשלם 12 אלף ש"ח לרב יגאל לוינשטיין ולמכינת עלי

תחנת גלי צה"ל תשלם לרב יגאל לוינשטיין ומכינת עלי כ-12,000 ש"ח ותתנצל בשידור על פרסום מוטעה במסגרת פשרה.

עדו בן פורת - ערוץ 7 , ח' בחשון תשפ"א

הרב יגאל לוינשטיין
הרב יגאל לוינשטיין
צילום: חזקי ברוך

גלי צה"ל תשלם 12 אלף ש"ח לרב יגאל לוינשטיין ולמכינת "בני דוד" ביישוב עלי, על פרסום מוטעה בתחנת הרדיו הצבאית.

הרב לוינשטיין ו"בני דוד" הגישו תביעת דיבה נגד גלי צה''ל, והצדדים הגיעו לפשרה שבמסגרתה תוקרא התנצלות בשידור במהלך התכנית 'בוקר טוב ישראל' וישולמו הוצאות המשפט ושכר טרחת עו"ד בגובה של כ-12,000 ₪.

תביעת הדיבה של הרב לוינשטיין ו'בני דוד' הגיעה לאחר שבדיווח ששודר בגלי צה"ל אודות שיעור של הרב לוינשטיין, הוצאו דבריו באופן מובהק מהקשרם. בדיווח הוצגה תמונה מעוותת בה הרב לוינשטיין תומך כביכול בטיפולי המרה.

בשיעור שהועבר ב"זום" לקבוצת תלמידים, התייחס הרב לטיפולי המרה אך פסל אותם מכל וכל. הרב טען שישנם טיפולים פסיכולוגיים מקצועיים שיכולים ברגישות לסייע לבני הנוער הרוצים בכך ופונים לעזרה, כפי שטוענים מגוון אנשי מקצוע בתחומים אחרים.

את הרב יגאל לוינשטיין ו׳בני דוד׳ ייצג עו"ד מיכאל דבורין ובכתב התביעה שהוגש הובהר כפי שנטען מראש כי הרב לוינשטיין לא אמר את הדברים שיוחסו לו כלל ועיקר.

מבני דוד נמסר כי ״אנו שמחים על הדרך בה נהגו בגל״צ לתיקון העוול שנגרם לרב לוינשטיין ולשמו הטוב בעקבות הפרסום, אשר הוכח כאמור כלא נכון״

נוסח ההתנצלות אשר יוקרא בגלי צה''ל על פי הסכמת הצדדים: "בתכנית ששודרה בבוקר טוב ישראל לפני מספר שבועות, דיווחנו על שיעור שנתן הרב לוינשטיין בזום לתלמידי מכינת 'בני דוד'. מהדיווח השתמע שהרב לוינשטיין תומך בטיפולי המרה בעוד שבפועל הרב ציין בהמשך השיעור כי הוא מתנגד לטיפולי המרה, וכי הייעוץ שהוא מציע בעניין ניתן רק למי שפונה אליו בנדון מרצונו, ובפירוש לא מדובר מבחינתו בטיפול המרה.

''אז הנה אנו מבהירים את זה גם כאן. ככל שנגרמה פגיעה בשמם הטוב של הרב לוינשטיין ומכינת 'בני דוד', מערכת גלי צה"ל מוכנה להתנצל בפניהם", לשון ההתנצלות.