יהונתן פולארד
יהונתן פולארדיהודה גליק

השופט בדימוס אליקים רובינשטיין שימש הציר המדיני של ישראל בוושינגטון בעת מעצרו של המרגל הישראלי יונתן פולארד לפני 35 שנים.

הבוקר (ראשון) הוא סיפר על שיחתו עם נשיא ארה"ב בעבר ג'ורג' בוש בה ביקש ממנו שיעשה "צעד הומניטרי" למען פולארד, אך זה סירב בטענה שהדבר נוגד את ערכיו.

בראיון לרזי ברקאי ב'גלי צה"ל' אמר רובינשטיין: "שוחחתי עם הנשיא ג'ורג' בוש בארבע עיניים לפני שפרש מתפקידו. ביקשתי ממנו שיעשה צעד הומניטרי עבור פולארד, והוא סירב בטענה שזה נוגד את ערכיו".

כפי שפורסם, משרד המשפטים בארצות הברית הודיע כי ועדת השחרורים החליטה שלא להאריך את ההגבלות שהוטלו על ג'ונתן פולארד, לאחר שחרורו מהכלא לפני כחמש שנים.

בגיל 66, יוכל פולארד לעזוב את ארצות הברית לכל יעד שירצה - כולל ישראל. "הוועדה מצאה כי אין ראיות המובילות למסקנה כי פולארד עלול להפר את החוק", כתבה הוועדה בנימוקיה.

פולארד שוחרר ב-2015 לאחר כ-30 שנה בהם ריצה עונש מאסר בארצות הברית. לאחר שהורשע בריגול למען ישראל. עם שחרורו הוטלו עליו תנאים מגבילים למשך חמש שנים, הכוללים איסור יציאה מאזור מסוים בניו יורק, ענידת אזיק אלקטרוני המנטר את מיקומו באופן תמידי, מעצר בית לילי, ניטור מתמיד של מחשבו בביתו ובמקום עבודתו, והימנעות מיצירת קשר עם כלי התקשורת.