הרב רפי פרץ
הרב רפי פרץצילום: ללא קרדיט

שר ירושלים ומורשת, הרב רפי פרץ (הבית היהודי) הסביר היום (חמישי) את המסר שהעביר אתמול בכנס המכון הישראלי לדמוקרטיה.

כזכור, אתמול התייחס השר הרב פרץ לשירות בנים דתיים ביחידות המעורבות ואמר בין השאר: "יש לנו מגבלה. אם נצטרך להיות ביחידות מעורבות, מתחת לאלונקה ושמירות בלילה, הציונות הדתית לא תהיה שם. זה לשים את ערך השוויון על פני ערך הניצחון".

"הדברים שלי אמש לגבי שילוב לוחמות ביחידות הלוחמות עוררו סערה?" הוא כתב בחשבון הפייסבוק שלו. "מניח שרובכם לא הקשיב לשעה וחצי של דיון, אז הנה תמצית הדברים".

"בצבא - ערך הניצחון גובר על ערך השוויון", כתב. "נשים עושות בצבא עבודה נפלאה. יש לאפשר לחייל ולקצין הדתי אפשרות להחליט האם לשרת ביחידה מעורבת. כניסת נשים לכל היחידות הלוחמות תדיר את הציונות הדתית, ויש בזה טעם לפגם".

אתמול אמר השר הרב פרץ כי "הסוגיה הקריטית של הציונות הדתית זה השילוב עם הבנות". הוא אמר כי הצבא כיום "מאוד גמיש בהבנה שלו וביחס שלו לציונות הדתית. אנחנו עבדנו על השילוב הראוי במתכונתו הראשונה ואחרי זה על השירות המשותף. זה היה בהתייעצות עם הרבנים המובילים של הציונות הדתית. הפקודה של השירות המשותף היא פקודה שמאזנת ומאפשרת לחיות ביחד".

הוא הוסיף: "הסוגיה הקריטית של הציונות הדתית זה השילוב עם הבנות. צריך לדעת קודם כל כעובדה. השילוב עם הבנות הוא שילוב מאוד מורכב ובשילוב הראוי נתנו מענה. הוא לא היה מושלם".

לדבריו, "הייתה לי שמה הערה שבגללה לא הסכמתי לחתום על פקודת השירות המשותף שאני הכנתי אותה. אני חשבתי שלא יכול להיות שיחייבו קצין. המסקנה המשותפת הייתה שלוחם אי אפשר לחייב אותו ללכת ליחידה מעורבת. לוחם מתחת לאלונקה זה סיפור אחר. הגענו למסקנה שקצין יוכלו לחייב אותו ואני התנגדתי לזה. גם קצין צריכה להיות לו האפשרות והצבא צריך לכבד את האפשרות הזאת".