מיקי זוהר
מיקי זוהרצילום: קובי ריכטר/TPS

חבר הכנסת מיקי זוהר הביע הבוקר (שני) בראיון לרדיו 103FM את דעתו באשר למשבר הפוליטי, וטען כי הוא "מנסה לעשות הכול כדי למנוע מערכת בחירות".

זהר אמנם לא נכח אתמול בפגישה שהתקיימה בין שר האוצר ישראל כ"ץ ורה"מ החליפי בני גנץ אך אמר: "אני רוצה לקוות שהיה שיח שמקרב אותנו לפשרה ולא מרחיק אותנו ממנה מה שהלכה למעשה מקרב אותנו לבחירות".

לטענתו, "הלכה למעשה כחול לבן ממשיכים במסלול מהיר למערכת בחירות. היום הולכים לדון בוועדת הכנסת בחוק פיזור הכנסת הם רוצים להעביר את החוק לטיפול שלהם ולקדם את הבחירות בעצמם".

חבר הכנסת זוהר הוסיף: "הדבר הנכון יהיה שכחול לבן ינהלו את החקיקה הזאת כי כך הם יוכיחו שהם אלו שרוצים לפזר את הכנסת ולא אנחנו. אני לא יודע מה הם מנסים לעשות אבל הם רוצים לקבוע מערכת בחירות בצורה מהירה".

יו"ר הקואליציה הפיל את האחריות ליציאה לבחירות על כחול לבן, והסביר: "חד משמעית האחריות כולה מונחת על כתפיהם, אנחנו יכולים לעשות פשרות. אנחנו רוצים לממש ולקיים את ההסכם על כל סעיפיו", אך התנה זאת: "כחול לבן צריכים להיות פרטנר, להוכיח שהם שותפים אמיתיים. עד עכשיו מבקרים רק צד אחד, אומרים שמי שמוביל לבחירות זה רק הליכוד. ראיתי המצאת עובדות כאלו ואחרות שזה חוסר אובייקטיביות משווע. יש הסכם. אם כחול לבן יכבדו אותו גם אנחנו נכבד".

"הם עושים את זה כדי לפגוע בנתניהו"

סוגיה נוספת בגינה ישראל עלולה למצוא עצמה במערכת בחירות רביעית תוך שנתיים היא הרוטציה. על אף שבהסכם הקואליציוני התחייב רה"מ נתניהו להעביר את ראשות הממשלה לרה"מ החליפי גנץ, ברור לכל כי הוא לא עומד לקיים זאת.

יתרה מכך, נדמה כי מעולם לא הייתה בכוונה בליכוד לקיים את הסכם הרוטציה. בשבוע שעבר ח"כ יואב קיש מהליכוד טען כי אין לגנץ לגיטימציה לעמוד בראשות הממשלה, אך ח"כ זוהר הסביר כי: "הוא הביע את עמדתו בעניין של 'האם גנץ צריך להיות רה"מ'? זו עמדה סובייקטיבית". גם זוהר התבטא לא אחת באשר להתאמתו של גנץ לתפקיד רה"מ, על כך הוא אמר: "אין קשר בין מה שאני חושב עליו לבין ההסכם שאנחנו מוכנים לממש אותו אם כחול לבן יעמדו בהסכם. מי שמקיים איתי את ההסכם אני מקיים איתו את ההסכם בחזרה, וזה בדיוק מה שרה"מ אומר. אם הם היו מוכנים להיות שותפים אמיתיים היה אפשר להמשיך ולקיים את הממשלה הזאת. הם דוחפים למערכת בחירות תוך כדי התרסקות פוליטית".

כמו כן, הוסיף זוהר: "אני לא מבין את הגישה של 'תמות נפשי עם פלישתים' בטח לא בפוליטיקה. במצב פוליטי כזה קשה אתה מחליט ללכת למערכת בחירות ובלבד שתפגע בנתניהו, בליכוד, בימין, זה מה שעושים כחול לבן. ניחא שהיו עושים פעולה שמחזקת אותם, הם לא עושים את זה כדי להיות חזקים יותר אלא כדי לפגוע בנתניהו ובליכוד. אבל הם לא יצליחו, בבחירות הקרובות בעזרת השם אנחנו ננצח".

לסיום נשאל זוהר על המאמר בעיתון 'הארץ' שקרא לח"כ גדעון סער לפרוש מהליכוד, והשיב, "אין לזה שום היתכנות כי גדעון סער לא יעשה את זה. הוא לא יעזוב את הליכוד נקודה"