שוטר הדף באלימות את ח"כ סמוטריץ'דוברות

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (ימינה) ניסה להגיע בצהריים (שני) אל זירת התאונה בבנימין בה נהרג אהוביה סנדק במהלך מרדף משטרתי.

שוטר שהיה במקום ניסה למנוע מסמוטריץ' להתקרב למקום על אף החסינות המוקנית לו כחבר כנסת. השוטר ניסה לבלום בגופו את חבר הכנסת ואיים עליו "אתה תיעצר".

''‏עצוב שצריך לומר את זה: משטרת ישראל כפופה לחוק ובכלל זה לחוק חסינות חברי הכנסת וחייבת לציית לו. הניסיון החצוף למנוע ממני להיכנס לאזור האירוע הוא חמור ובכוונתי לפנות ליו"ר הכנסת בדרישה לטפל בנושא מערכתית'', אמר סמוטריץ'.

ח"כ סמוטריץ' הזהיר מטיוח הממצאים ואמר כי "מרדף המשטרה בבנימין שהסתיים בתאונה קשה ובנער הרוג הוא אירוע חמור שחייב להיחקר עד תום. יש למשטרה בעניין הזה נהלים ברורים ויש חשש כבד שהם הופרו, מה שהביא לתוצאה הטרגית".

סמוטריץ': משטרת ישראל, מה שקרה פה זה בושה!דוברות הכנסת

"ממידע שהגיע אלי ברגעים אלה המשטרה סגרה את הזירה ומונעת אפילו מאנשי זק"א לטפל בהרוג ויש חשש לטיוח הממצאים בזירה", הוסיף.

"במבט צופה פני עתיד וכדי להימנע ממשבר אמון קשה אני קורא למשטרה לאפשר כניסה של נציגי ההתיישבות לזירה לפיקוח על מניעת שיבוש חקירה. על המחלקה לחקירות שוטרים להיכנס לאירוע באופן מיידי", כך ח"כ סמוטריץ'.

המשטרה הגיבה "מבירור ראשוני עולה, כי במפגש עם חבר הכנסת טעה השוטר בשיקול דעתו כשלא איפשר לו הגעה עד לזירת האירוע. המקרה ייבדק ויופקו הלקחים הנדרשים בהתאם".

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, הגיב להרחקתו בכוח של ח"כ סמוטריץ' מזירת התאונה הקשה בשומרון.

"אני רואה בחומרה רבה את הרחקתו בכוח של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מזירת התאונה הקשה בשומרון, על ידי שוטר משטרת ישראל, תוך פגיעה בחסינותו כחבר כנסת, בחופש התנועה שלו ובחופש הפעולה שלו. מדובר באירוע הפוגע בצורה חמורה ביכולתו של חבר כנסת למלא את תפקידו למען הציבור, דבר שאסור להשלים עימו במשטר דמוקרטי".

"רשויות אכיפת החוק חייבות לפעול בצורה אחראית ונחושה אך הדבר חייב להיעשות תוך הקפדה על כיבוד חסינותם של חברי הכנסת ויכולתם כנציגי ציבור למלא את תפקידם. פניתי בעניין זה למ"מ היועמ"ש לכנסת שגית אפיק ולקצין הכנסת ניצב יוסי גריף, והנחיתי אותם לפעול מול המשטרה על מנת להבטיח שאירוע דומה לא יישנה, ושיובטח כי חסינות חברי הכנסת תכובד", דברי לוין.

יו''ר סיעת יהדות התורה ח''כ יצחק פינדרוס הוסיף, "האירועים בחודשים האחרונים ובפרט בימים האחרונים, מוכיחים שוב, שמשטרת ישראל ''האמונה'' כביכול על אכיפת החוק, פועלת כאילו אין חוק, לית דין ולית דיין, ומתעמרת במוחלשים ומועטים. מתברר כי אדם שיש כיפה לראשו, בין אם הוא מבוגר שנעצר בטעות באישון ליל ובין אם הוא חבר כנסת, אינו חסין לאלימות משטרתית ולהפרת זכויותיו ברגל גסה".

"אני קורא לשר לביטחון פנים לאמץ את הצעתי מהעבר להקים ועדת חקירה לבחון את התנהלות המשטרה", דברי פינדרוס.

מפרטים ראשונים עולה כי בלשים מימ"ר ש"י ביצעו מרדף אחרי רכב ובו צעירים שיידו אבנים לעבר פלסטינים. בעקבות המרדף איבד הרכב של הבחורים שליטה וסטה מהדרך.

ארבעה פצועים פונו לבתי החולים בירושלים במצב בינוני וקל ומותו של צעיר אחד בן 16.5, אהוביה סנדק מבת עין, נקבע במקום. ההרוג הוצא מתחת לרכב ההפוך רק כשעה אחרי התאונה.

עו"ד נתי רום מארגון חוננו פגש את הפצועים בבית החולים הדסה הר הצופים בירושלים. הפצועים טענו כי התאונה התרחשה לאחר שניידת המשטרה ניגחה את רכבם מאחור בעוצמה, ומעוצמת הפגיעה רכבם עף מהכביש.

שמואל (זנגי) מידד מנכ"ל ארגון חוננו הגיב לתאונה: "הדם על ידיהם של מפקדי ימ"ר ש"י שמתירים את דמם של טובי ילדינו. הזוועה הזו צריכה להרעיד את אמות הסיפים של משטרת ישראל והמשרד לבטחון פנים. וכך גם כל הדרגים שמנחים התנהגות רצחנית כזו ומתקצבים אותה בתקציבי עתק. ארץ אל תכסי דמם".

ממשטרת מחוז ש"י נמסר "בעקבות דיווח שהתקבל במוקד המשטרה על יידוי אבנים מרכב ישראלי לעבר רכב פלסטיני בצומת מכמש, צוות בלשים שהיה בדרכו ובסמוך למקום זיהה את הרכב שיידה אבנים והורה לו לעצור.

''נהג הרכב פתח בנסיעה פרועה למרות הוראת השוטרים לעצור, המשיך במנוסה שרכב הבילוש בעקבותיו. בסמוך לצומת רימונים, התהפך הרכב וכתוצאה מההתהפכות 4 מנוסעי הרכב נפצעו באורח קל ופונו לבית החולים ובמקום נקבע מותו של נוסע".