ברקת: "המאבק שלנו על ארץ ישראל לא תם והטרוריסטים מאתגרים אותנו"

חבר הכנסת ניר ברקת מהליכוד השתתף היום (שלישי) בהלוויתה של אסתר הורגן הי"ד, תושבת טל מנשה ואמא לשישה ילדים שנרצחה בפיגוע אכזרי בעת שיצאה לריצה סמוך ליישוב מגוריה בצפון השומרון.

בתום ההלוויה אמר לערוץ 7: "מסתבר שהמאבק שלנו על ארץ ישראל לא תם ולצערי הרב הטרוריסטים מאתגרים אותנו. היום אנחנו בוכים עם המשפחה ועם היישוב, אבל נחושים יותר מתמיד. אין ספק שהפתרון המערכתי והאסטרטגי זה יותר התיישבות, יותר אחיזה בקרקע, העברת מסר חד משמעי שהטרור אומנם פוגע בנו, אבל הוא בוודאי לא ירתיע אותנו ןלא יעצור אותנו''.

ח"כ עמית הלוי: זה לא פיגוע פרטי זו מערכת שלמה של הסתה

חבר הכנסת עמית הלוי מהליכוד ספד בערוץ 7: "אישה אצילית, כמה יופי, כמה חן, כמה מאור פנים, כמה טבע, כמה דרור, שיוצאת פה ליערות המדהימים הללו בצפון השומרון ופוגשת את המוטציה האנושית הזאת שבפחדנות עלובה מרוצצת את ראשה".

הוא קרא להילחם בטרור ולשנות את התפיסה הביטחונית: ''אנחנו חייבים לשנות קונספציה, זה לא פיגוע ולא פעולה פרטית של אדם, זו מערכת שלמה של הסתה, של רצחנות, של תרבות, דת וחברה. צריך לחסל את את הביצה ולא את היתוש. לשנות מדיניות, להחזיר עונש מוות, להחזיר הרתעה, את הדברים האלו צריך לעשות בכל יום וקיבלנו מצמררת היום''.

סמוטריץ' בהלווית אסתר הורגן: "עת לספוד ועת לבנות לצאת מחוזקים"

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מסיעת ימינה אמר בסיום ההלוויה: ''אירוע קשה וכואב לכולנו, עת לספוד, זה הזמן לבכות ולהצטער עם המשפחה ועם הקהילה, ועת לבנות בעזרת ה'. לצאת מזה מחוזקים ולדעת שזה מחייב את כולנו לעשות יותר גם בביטחון כדי לוודא שאירועים כאלה לא יתרחשו וגם בבנייה ובפיתוח של ארץ ישראל כולה על כל מרחביה וכמובן של השומרון בצפונו ושל היישוב טל מנשה. ואעבור עלייך ואראך מתבוססת בדמיך, ואומר לך בדמיך חיי ואומר לך בדמיך חיי''.

אודליה, בתה של אסתר הורגן הי"ד: "מצטערת שלא תרקדי בחתונה שלי"דוד לייזרוביץ - דמקה

עשרות בני אדם השתתפו הבוקר בהלוויתה של אסתר הורגן הי"ד, תושבת טל מנשה ואמא לשישה ילדים שנרצחה בפיגוע אכזרי בעת שיצאה לריצה סמוך ליישוב מגוריה בצפון השומרון.

מסע ההלוויה יצא מבית המשפחה. הבעל בנימין ספד: "אסתר, אשתי האהובה. 30 שנים הלכנו יחד ושלשום הלכת ולא חזרת. איך מילים ספורות יצליחו להביע את עומד ורוחב שמחת החיים ואהבת האדם שלך? בנית בית לתפארת והיו לנו עוד כל כך הרבה תוכניות".

בתה של אסתר, אביגיל, אמרה: "היית האמא הכי טובה בעולם. איפה את עכשיו אמא? אישה מלאת אור. אני מצטערת שלא תזכי לרקוד בחתונה שלי ושלא תזכי לראות נכדים ממני. אני יודעת שתמיד תישארי איתנו".

"בשבת אכלנו ביחד ולא חשבנו שזאת תהיה הפעם האחרונה"דוד לייזרוביץ - דמקה

רב היישוב ראובן עוזיאל סיפר בהלוויה: "בליל שבת ישבנו יחד בסעודת שבת. לא חשבנו אפילו שנייה שזו הפעם האחרונה שניפגש. היית אדם של אהבה וקלילות, של שמחה וחיוך".

"הרוצחים לא יצליחו ללכלך את אדמת ארץ ישראל, שתישאר זכה וקדושה, ואת תישארי זכה וטהורה. אנחנו יודעים שהשמחה שלך תמשיך ללוות אותנו. אני יודע שאת פה עם המשפחה. אני בטוח שאם היית פה היית מוציאה איזה בדיחה. אני רואה את החיוך שלך. לכי לשלום ותנוחי בשלום", ספד הרב.

יוסי דגן: קורא מכאן לממשלה להודיע שמכפילים את טל מנשהדוד לייזרוביץ - דמקה

ראש מועצת שומרון, יוסי דגן, אמר: "הרוצחים בחרו במוות, ואנחנו עומדים כאן ומחליטים לבחור בחיים. הברברים האלה הביאו חושך ואנחנו נרבה באור. הם רצו להפחיד אותנו מלרוץ בארצנו. ואנחנו לא נפחד ונטייל בכל מקום. הם רצו להחליש את אחיזתנו בארצנו ואנחנו נחזק אותה בצפון השומרון".

השר צחי הנגבי בהלווית אסתר הורגןדוד לייזרוביץ - דמקה

שר ההתיישבות צחי הנגבי אמר כי "הרוע, הקנאות והשפלות של אויבינו - אין בהם חדש. הם חלק בלתי נפרד מההיסטוריה היהודית שספגה הכול. אבל כשהרוע הבהמי הזה שלח את ידו הזדונית אל אסתר, לא די בכך שנוסיף איתן. נדרש מעשה שכל כולו הוא העצמת אחיזתנו בשומרון והעמקת השורשים בחבל ארץ זה. מעשה שירחיב את היישוב טל מנשה".

בנימין הורגן סופד לאשתו בלוויהדוד לייזרוביץ - דמקה

שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר הבוקר: ''מחבל נאלח ופחדן ארב בשנאה יוקדת לאשה מדהימה ותמימה, אסתר הורגן ז"ל. הוא רצח אותה באכזריות מפלצתית, לא כי עשתה לו משהו רע, אלא רק מפני שהיא יהודייה".

השר אדלשטיין הוסיף: ''אני בטוח שכוחות הביטחון יניחו עליו את ידם הארוכה במהרה וימצו איתו את מלוא חומרת הדין. הלב שותת דם עם המשפחה המופלאה, יהי זכרה ברוך''.

קדיש בהלווית אסתר הורגן הי"ד

אסתר הורגן היתה אמנית ומטפלת זוגית בת 52, היא הותירה בעל, שישה ילדים - שתי בנות וארבעה בנים שהצעיר מביניהם חגג בר מצווה לפני שלושה חודשים.

בנימין הורגן, בעלה של אסתר, סיפר בדמעות: "אסתר יצאה כמו שהיא נהגה, לטייל בטבע שהיא כ"כ אהבה פה בסביבות הישוב. לא מעשים הרפתקנים, שביל הליכה כמו שיש בכל מקום נורמלי בארץ והיא לא חזרה. זה לא מתאים לה, כל כך מלאת חיים ואור ואהבה לכולם, וכל זה נגדע ברגע עי אי אפשר לתאר בכלל במילים, מי יכול לעשות כזה מעשה.

"אסתר היית הסבתא הכי טובה בעולם"דוד לייזרוביץ - דמקה

''אנחנו צריכים להיות פה כולנו בישוב, במועצה, כל עם ישראל, ולתת את התשובה ההולמת הציונית למעשים של הרס והרג ע"י יותר אור, יותר חיים, יותר בניה יותר יצירה יותר עשיה על הקרקע למען ילדינו וכל עם ישראל", הוסיף האלמן.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן קרא לממשלה לאשר לאלתר בניית 107 יחידות דיור שיכפילו את הישוב, כתשובה לרצח. דגן שנמצא עם המשפחה מאז היוודע דבר הרצח אמר: "כשאנחנו רואים אנשים שמולנו עומדים אנשים שבוחרים בחושך, מדינת ישראל צריכה לבחור באור. אנחנו מחבקים את המשפחה המופלאה את האנשים האצילים והיקרים האלו, ואני קורא מכאן לממשלת ישראל להודיע היום שמכפילים את טל מנשה".

זמן קצר לפני הרצח. תיעוד של אסתר הורגן יוצאת להליכהמצלמות אבטחה