עמית סגל
עמית סגלצילום: מירי שמעונוביץ

הפרשן הפוליטי של 'חדשות 12' עמית סגל טען כי הציבור התרגל לבחירות חוזרות ונשנות וכבר לא מתקומם בנושא: "נגזר עלינו לחיות עם הפוגות של סגרים ובחירות. מקווה שמודרנה תמצא חיסון גם לזה".

על מועד הבחירות, שמגיע מוקדם מהצפוי מבחינת נתניהו, קבע: "ברמה הטקטית נתניהו הצליח לייצר יציאה מהרוטציה, שאסטרטגית זה מה שהוא רצה. אבל הוא החליש את כחול לבן יותר מדי". לדבריו נתניהו קיווה שביממה האחרונה משהו יקרה מצידו של גנץ, וזה לא קרה.

יששכרוף: "המחנות פה אינם ימין ושמאל אלא פרו ביבי ואנטי ביבי". סגל: "נכון ובעצם הקורונה לא הותירה את חותמה (בפוליטיקה)". ומה יהיה תפקידו של יו"ר ימינה נפתלי בנט?

שר הביטחון לשעבר ויו״ר ימינה ח״כ נפתלי בנט ימסור הערב (רביעי) ''הצהרה פוליטית'' בכנסת.

כפי שפורסם לראשונה בערוץ 7, בנט צפוי להכריז על התמודדות על ראשות הממשלה.

בנט יאמר שהוא מתכוון להחליף את ראש הממשלה בנימין נתניהו, אולם בניגוד לגדעון סער, בנט לא יתחייב שלא להצטרף לממשלה של נתניהו.

יו"ר ימינה צפוי לתקוף בחריפות את ראש הממשלה בכל הנוגע למאבק בנגיף הקורונה, הוא יזכיר גם את שלל ההבטחות של נתניהו להחיל ריבונות ולתקן את מערכת המשפט, הבטחות שהופרו במערכות הבחירות האחרונות.

הלילה בחצות התפזרה הכנסת ה-23, פחות מיממה לאחר שמתווה הפשרה בין הליכוד לכחול לבן קרס סופית וחוק התקציב לשנת 2020 לא אושר גם בתום ההארכה שניתנה ב"פשרת האוזר".

לוין: בחצות הכנסת מתפזרת

עם סיום סדר היום במליאה אמר יו"ר הכנסת יריב לוין, "בשעה 00:00 תם המנדט, ומשלא אושר תקציב המדינה לשנת 2020, אני מכריז על התפזרות הכנסת ה-23. אנו מצויים בתקופה מורכבת ומרובת אתגרים, ועם זאת גם מרובת מחלוקות. המחלוקות הקיימות בציבור, מצאו את ביטוין באופן טבעי גם כאן בבניין הזה".

לדבריו, "אנו יוצאים למערכת בחירות לא פשוטה, אני קורא מכאן לכל אחת ואחד מאיתנו, וכל אחת ואחד מאזרחי ישראל – להימנע מלהחריף את המתחים ולעשות ככל שניתן כדי שמערכת הבחירות תתנהל ותסתיים באופן מסודר וללא גילויי אלימות".

"אני מודה לכלל חברות וחברי הכנסת, הנהלת הכנסת ועובדי הכנסת על המאמץ הגדול לקיים שגרה פרלמנטרית בתנאים מסובכים של תקופה מאתגרת זו", הוסיף לוין.

הכנסת הנוכחית עמדה בסימן המשך המשבר הפוליטי שגרם לכך שכל אחת משתי הכנסות שקדמו לה כיהנה פחות מחצי שנה, ומערכת הבחירות שתחתום את כהונתה תהיה מערכת בחירות רביעית בתוך פחות משנתיים.

נתניהו: "אנחנו נגד בחירות. גנץ גרר את המדינה לבחירות"ערוץ כנסת

במהלך הכנסת הנוכחית הוקמה אמנם ממשלה חדשה, הממשלה ה-35 והממשלה החמישית בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אולם מיום הקמתה לא הצליחה הממשלה לתפקד כיאות.

הממשלה הנוכחית קמה כממשלת רוטציה (ממשלת חילופים) בראשתם של בנימין נתניהו ובני גנץ בהליך מיוחד, בהתאם לתיקון לחוק יסוד הממשלה שנחקק במיוחד לצורך הקמתה, ואמור היה למנוע מצב שבו אחד הצדדים מנסה להפר את ההסכם.

עם זאת, החוק נוסח כך שנותרה בו פרצה אחת, הנוגעת למצב שבו תקציב המדינה אינו עובר, ופרצה זו היא שאפשרה לנתניהו להביא למצב שבו הכנסת מתפזרת ולמרות זאת ראשות הממשלה איננה עוברת לבני גנץ.