'הקבלת פני רבו': הרב יצחק יוסף
'הקבלת פני רבו': הרב יצחק יוסףסטודיו סולם יעקב

תנועת נאמני תורה ועבודה הגיבה היום (ראשון) לדברי הזלזול של הראשון לציון הרב יצחק יוסף בבוגרי ישיבות ההסדר.

כזכור, בשיעורו השבועי הביע הרב יוסף תמיכה ברב המתמודד לרבנות עיר, ואמר: "רב עיר בראש ובראשונה צריך להיות בקיא בהלכה. לא קצין ביטחון של איזה עיר או שלמד בישיבת הסדר".

בתנועת נאמני תורה ועבודה קראו לשנות את המנגנון. "ישנו צורך קריטי בשינוי מנגנון הבחירה של רב ראשי, באופן שבו חייבים לצמצם את השפעת המרכיב הפוליטי, וזלזולו של הרב יוסף בעולם ישיבות ההסדר מזכיר לנו עד כמה הדבר חשוב", אמרו.

"מיותר לציין שישיבות ההסדר מוציאות מתוכן תלמידי חכמים, רבנים ודיינים מוכשרים ביותר וזאת הודות לחיבור של קודש וחול, ספרא וסייפא וכו'. עם ישראל זקוק דווקא לרבני ערים היודעים לתווך את החיבור של התורה והמציאות", כך תנועת נאמני תורה ועבודה.

מוקדם יותר הגיב ח"כ סמוטריץ' לדברי הראשון לציון בחשבון הטוויטר שלו: "עולם התורה הדתי לאומי, על כלל אגפיו, מגדל תלמידי חכמים שלא נופלים, ובמקרים רבים עולים על מקביליהם בעולם החרדי - בבקיאות ובעיון בכל מקצועות התורה, ובנוסף לכך בחיבור להוויה הישראלית, בקידוש שם שמים, ובמבט שיודע לכוון עין של מטה כנגד עין של מעלה ולראות בשוב השם ציון.

"תלמידי החכמים שלנו הם תלמידי חכמים של ארץ ישראל שאוחזים בנעם, ולא במקל חובלים כמו תלמידי החכמים של בבל", הוסיף. "יש לנו כבוד גדול לעולם התורה החרדי. אנחנו יודעים לראות את מעלותיו הטובות, ודווקא משום כך יש לנו כאב לב גדול על זלזול של חלק ממנו בתלמידי החכמים שלנו".

"נמשיך לכבד את הרב יוסף, אבל אנחנו ממש לא זקוקים להכרה או לציונים ממנו", כתב ח''כ סמוטריץ'. "נתפלל שיזכהו השם לשוב בתשובה שלמה על ביזוי כבוד התורה ויזכהו לעלות למעלת תלמידי החכמים של ארץ ישראל שדרכיהם דרכי נעם".

ח"כ מתן כהנא (ימינה) הגיב גם הוא לדברי הרב הראשי: "צר לי מאוד על דבריו של הראשון לציון, הרב יצחק יוסף שליט"א. ישיבות ההסדר כבר גידלו בין כותליהן גדולי תורה, ביניהם רבים שהוציאו כושר גם לרבנות יישוב, עיר ודיינות. זאת, לצד שירות צבאי משמעותי בחזית או בעורף".

"בדרונו זכינו כי רבים לנים באוהלה של תורה, כמו שלא היה מעולם: בישיבות, בכוללים ובמדרשות וראוי לברך על הפריחה הזו", הוסיף ח"כ כהנא.