חגית משה
חגית משהצילום: דוברות

במפלגת הבית היהודי נערכים להתמודדות ברשימה עצמאית לכנסת, כך מצהירים בצהריים (חמישי) גורמים בכירים במפלגה.

לדבריהם, החל משעות הבוקר עמלים במטה של יו"ר המפלגה חגית משה על הרכבת רשימה חדשה ואטרקטיבית, ולטענתם, "יש לנו כמה שמות מאד מפתיעים בקנה".

גורם בבית היהודי הוסיף "בניגוד לסקרים שלא ספרו את הבית היהודי, בתקופה האחרונה מתברר כי המיינסטרים של הציונות הדתית לא ילך לקצוות, לא לבנט ולא לרשימה חרד"לית והוא מחפש אלטרנטיבה מכובדת".

הגורם ציין כי נכון לשעה זו הצעתו של סמוטריץ' לבית היהודי היא להשתלב במקום השני ובמקום השמיני הלא ריאלי.

בתוך כך, שורה של פעילים מרכזיים בבית היהודי, ראשי סניפים ונציגים מוניציפליים, שיגרו לחגית משה מכתב בו הם מביעים שאט נפש ממהלכיו של יו"ר "מפלגת הציונות הדתית" בצלאל סמוטריץ'.

"אנחנו סגני ראשי עיר, חברי מועצות וראשי סניפים, חברי מרכז הבית היהודי המייציגים מצביעים רבים ברחבי הארץ, מביעים שאט נפש מהמהלך הפוליטי הלא הגון של האיחוד הלאומי בראשותו של בצלאל סמוטריץ'", ציינו במכתבם.

לדבריהם, "אנו מצרים על כך שסמוטריץ בחר לפגוע באמון שניסינו לבנות עמו ובעודו מעביר לנו מסר מרגיע שאנו לקראת חתימה קידם מהלך הפוך של חתימה עם עוצמה יהודית ונעם בזמן שאנו פועלים לאחדות אמיתית עימו ודוחים הצעות ממפלגות אחרות עבור אחדות זו. צעד זה מטיל צל כבד על יכולתו להנהיג את הציונות הדתית ומעיד כי פניו אינם לאחדות בציונות הדתית אלא לרמיסת הבית היהודי".

"אנו קוראים לך שלא להיכנס עמו לריצה משותפת ללא הסכמה על שני מקומות ריאליים עבור הבית היהודי בכל פתרון שיהיה. אנחנו מאחוריך ומחזקים את ידייך שלא להיכנע לאלימות פוליטית, זו אינה דרכנו", הוסיפו.

לערוץ 7 נודע כי אמש, לאחר חתימת ההסכם בין סמוטריץ' לבן גביר ניסו בבית היהודי לבדוק אפשרות להתמודדות יחד עם "ימינה" או "תקווה חדשה", שימשכו את רשימותיהן ויגישו אותן מחדש. אולם גורמים משפטיים הזהירו כי מהלך כזה של משיכת רשימה והגשתה מחדש עם שינויים, מעולם לא נעשה ועלול להיפסל בבג"ץ.

בנוסף שקלו במפלגה להימנע מהתמודדות של המפלגה בבחירות הקרובות ולהביע תמיכה ברשימת "ימינה", במחאה על אופן התנהלותו של סמוטריץ'.