ח"כ בצלאל סמוטריץ'
ח"כ בצלאל סמוטריץ'דוברות

מקורביו של שר ירושלים הרב רפי פרץ מותחים ביקורת חריפה על התנהלותו של ח''כ בצלאל סמוטריץ' בשבועות האחרונים, שלדבריהם הביאה לפיצול מפלגות הציונות הדתית בבחירות לכנסת ה-24.

''יצא המרצע מהשק, סמוטריץ' הסתכסך עם בנט ושקד, הסתכסך עם הרב פרץ ועכשיו עם חגית משה. היחידים שהוא מסוגל לייצר איתם שותפות (תוך 4 שעות) זה עם הכהניסטים. הניסיון לשחק 'קוזאק נגזל' לא עובד, והציבור מבין את זה", אמרו המקורבים.

''לציונות הדתית יש שתי דרכים - ציונות דתית קלאסית ומכילה גוונים רבים או ציונות דתית קיצונית שאזור החיוג שלה זה בין קדומים לחברון", הוסיפו.

מוקדם יותר תקף סמוטריץ' את הרב רפי פרץ ואת חגית משה, יו"ר מפלגת הבית היהודי שהחליטה אתמול (חמישי) לתמוך במפלגת ימינה של נפתלי בנט.

''מזכיר שבפעם הקודמת אחרי שכבר חתמנו עם הרב רפי על הסכם מיזוג ההסכם הופר, הרב רפי פילג שוב ונכנס לבדו לממשלה. לא יכולתי להרשות לעצמנו לחזור שוב לאותה הנקודה", אמר סמוטריץ'. ''לצערי, חגית בחרה אחרת, והדגישה שוב ושוב שהמחויבות שלה אינה לאחדות אלא לשימור תחושת הבכירות והמנגנון של הבית היהודי.

''באחד הימים תוך כדי ניהול המשא ומתן קיבלתי עדכונים שהם פנו במקביל גם לימינה וגם לעוצמה כדי לנסות לסגור איתם. אני חשבתי שהחיבור הראשון צריך להיות איתם ולא ניהלתי מו"מ מקביל לכל אורך התקופה. אפילו לראש הממשלה סירבתי לענות''.

לדברי סמוטריץ', ''ההסכם עם עוצמה נחתם בתוך ארבע שעות. ככה זה כששני צדדים מבינים עניין ורוצים להגיע להסכם ולהצליח בבחירות. חבל שזה לא היה כך מול השותפים הטבעיים שלנו''.