חברת הכנסת תמר זנדברג התארחה היום (ראשון) במשדר 'בחירות אישיות' של 'וואלה' ו-103fm.

זנדברג שוחחה עם ינון מגל ולא חסכה ביקורת על היריבים מימין, לא הסתירה את שאיפתה לממשלת שמאל ולתפקיד בממשלה הבאה, ואפילו קירבה את ינון להגשמת חלומו: הקמת בית המקדש השלישי.

עמדותיהם המנוגדות לחלוטין של ינון מגל וח"כ תמר זנדברג ידועות וברורות לכל, ולכן אין זה מפתיע שהשיחה בין השניים עוררה לא מעט אמוציות. בפתח הריאיון התייחסה חברת הכנסת למצבה הרעוע של מרצ בסקרים, אשר נאבקת לעבור את אחוז החסימה, ואמרה: "אנחנו באמת בגודל צנוע והיינו רוצים שיהיה יותר גדול. מגיע לנו יותר גדול, כי אנחנו אלה שמובילים את הדרך, שכל הזמן לא מתפשרים ולא מזגזגים".

http://בחירות 2021

הבחירות הרביעיות מסתמנות כבחירות בגוש הימין, שכן גם גוש 'רק לא ביבי' כולל מפלגות ימין כדוגמת תקווה חדשה וימינה. ח"כ זנדברג טענה כי "הרבה מלגלגים על גוש 'רק לא ביבי', אבל הוא גוש אמיתי - כי מסתכלים על ההרס שנתניהו השאיר בשנים שלו, בפרט האחרונות כשהוא תחת כתבי אישום; יש תחושה לפחות בחצי מהציבור שהוא מעדיף בכל צומת החלטות את האינטרסים האישיים, המשפטיים וההימלטות ממשפט שלו על פני האינטרס הלאומי של מדינת ישראל. אנחנו 'רק לא ביבי' גאים, אבל לא רק, 'רק לא ביבי'".

בשאלת ההמלצה לראשות הממשלה, השיבה ח"כ זנדברג כי "לפי תוצאות הבחירות נוכל לראות. כרגע לפיד מוביל וזה לא סוד שהוא יותר קרוב אלינו, וחולק איתנו את האופוזיציה". היא הדגישה: "אם תקום ממשלת ימין שתבטיח סיפוח - לא נהיה שם".

בן גביר VS הרשימה המשותפת

באשר לאפשרות שישבו בקואליציה עם ישראל ביתנו, השיבה: "כשאמרתי בפעם הראשונה שאני מוכנה לשבת עם ליברמן, וואי, מה עשו לי. הרגו אותי ופתחו עליי ג'ורה. אבל ברבות הימים זה נהיה ממשלת החלומות של השמאל". מגל הגיב לדבריה, וטען: "את מוכנה לשבת עם ליברמן, שעושה קמפיין אנטישמי נגד חרדים, אחרי שאמרתם שהוא גזען כשהוא עשה קמפיין נגד הערבים. עכשיו אתם שותקים".

חברת הכנסת לא נותרה חייבת, והסבירה: "אנחנו לא שותקים. הקמפיינים של הרבה מאוד מפלגות - אני סולדת מהם מאוד, לא עושה כמוהם. אני סולדת מפוליטיקה של שנאה, הסתה וגזענות כלפי ערבים, חרדים, נשים וכל מי שלא יהיה. אותי לא ידחקו לפינה, נתניהו יכול לעשות עסקאות עם מנסור עבאס שקרא לו דקה לפני כן 'איסלאמיסט', 'תומך טרור', ומכשיר את בן גביר ממשיך דרכו של כהנא, אדם ששמיר יצא מהמליאה כשהוא דיבר, ומשנתו הולכת לחזור לכנסת בכסותו של בן גביר, אז עם כל הכבוד, לנו לא יחלקו ציונים".

יו"ר סיעת מרצ הגיבה גם לקמפיין הבחירות שפרסם איתמר בן גביר בשבת האחרונה, שנפתח בבדיחת שואה שמספרת דמותה של אבתיסאם מראענה ממפלגת העבודה, והביעה את הזעזוע העמוק מכך: "סרטון שיש בו היטלר עם לב מחריד אותי, מחליא אותי. אני מאוד מצטערת, כשמחזירים כהניסטים לכנסת זה לא פלא שזה מה שקורה".



ינון המשיך בשלו, ותהה: "את מוכנה לשבת עם בל"ד שנותנים אותות הוקרה לרוצחי יהודים. את לא מבקרת אותם, לא אומרת על זה מילה. מה יותר גרוע? מחבקי מחבלים או בן גביר?".

"זה שבן גביר חכם ולמד איך להתבטא כדי שלא יפסלו אותו, לא הופך אותו למשהו אחר ממה שהוא מצהיר עליו – ממשיך דרכו של כהנא", השיבה זנדברג.

כמו כן, היא ציינה כי "בל"ד מעולם לא נפסלה מלרוץ לכנסת ואני לא נציגה של בל"ד ולא מצביעה בל"ד. אבל (מה עם) הניסיון לפסול את הרשימה המשותפת ואת רע"מ רק בגלל שהם ערבים?"

מגל השיב בזעם: "זה לא נכון. אני לא פוסל ערבי בגלל שהוא ערבי, אני בעד שיתופי פעולה עם ערבים, בעד שלום עם האמירויות, בעד חברי כנסת ערבים, אין לי בעיה שיהיו בקואליציה וגם שיהיה שר ערבי. מי שמחבק מחבלים אני נגד, ואת מוכנה לשבת איתם". היא ציינה כי "הציבור הערבי במדינת ישראל הולך לקלפי ובוחר, למעלה מ־90 אחוז מהם בחרו את הרשימה המשותפת בבחירות האחרונות. הנדל, האוזר ולוי לא הסכימו להיתמך על ידי קולות של הנציגים של הציבור הערבי, וגם אתה".

שרת החינוך הבאה?

חברת הכנסת שיתפה בחלומה להקים ממשלת שמאל ולהתמנות לשרה. היא הודתה כי ברצונה לכהן כשרת החינוך, אך לאחר שמגל ציין כי יו"ר מפלגתה ניצן הורוביץ הודיע על כוונתו להתמנות לתפקיד, אמרה: "בינינו אנחנו נסתדר. תביאו שר חינוך ממרצ". עוד הוסיפה ושיתפה כי במידה ולא תוכל להתמנות למשרד החינוך, ברצונה לכהן כשרת המשפטים או התחבורה, "יש לי תוכנית פוליטית שמרצ אחרי הבחירות הקרובות תוכל להיות שותפה לממשלה ותוכל להשפיע בה", הוסיפה.

כמו כן, חברת הכנסת התייחסה לחיבורים פוליטיים שעשתה המפלגה בעבר, והודתה: "הושטנו יד גם למפלגת העבודה, לאהוד ברק, בדיעבד זה לא הוכיח את עצמו - לא אלקטורלית ולא אידיאולוגית. שילמנו מחיר מאוד כבד, ושמנו הוכתם מהנציגים של העבודה שנכנסו לממשלה של ביבי בניגוד למה שהבטחנו למצביעים שלנו, וזו חלק מהסיבה שאנחנו כל כך גאים באידאולוגיה שלנו. מרצ היא מפלגה שקודם כל ערכית ואידיאולוגית, אצלנו אין את הספורט של פרישה והקמת מפלגות חדשות. אין מפלגות שהיום קמות מחר נסגרות".

"אנחנו רוצים לסיים את הסכסוך"

בהמשך, הביעה את דעתה באשר ליחסי דת ומדינה, ואמרה: "הייתי רוצה לחזק את היהדות הפלורליסטית, לבטל את מונופול הרבנות, שתהיה יהדות חילונית. למה מדינת ישראל כופה עליי להתחתן ברבנות או לא להתחתן בישראל? אני חילונית, לא מאמינה באלוהים, אני בת לעם היהודי, זו התרבות והמורשת שלי. אני חיה עם אדם מסורתי, אני מדליקה נרות שבת ביום שישי לבקשתו, הבית שלי כשר לפסח, אבל אני לא מוכנה בשום פנים ואופן לכפות את זה על המרחב הציבורי. מה שיהודי זה חוק השבות, כי זה הביטוי של הבית הלאומי שאנחנו".

עוד הוסיפה: "יש ממשלת ימין ואין חופש פולחן, נעשה הסדר במקומות הקדושים כדי שזה יהיה אזור בו כל הדתות יוכלו להתפלל במקומות שקדושים להם – מוסלמים, יהודים ונוצרים. זו יוזמת ז'נבה".

לסיום, התייחסה לסוגיית הסכסוך הישראלי-פלסטיני, הביעה את תמיכתה בהסכם שלום, והסבירה: "ניסינו מבצעים, גם מאז ההתנתקות היו לפחות 5 מבצעים בעזה, זה כל פעם מביא אותנו לאותה הנקודה, ואלה היו ממשלות ביבי. אנחנו רוצים לסיים את הסכסוך, שלא יהיו עוד הרוגים ועוד סכסוך דמים של עשרות שנים. בסוף, השאלה כמה חיים נאבד? כמה סבבים נגיע עד שנעשה את הדבר הנכון? ואנחנו נעשה אותו. דיקטטורות ומלחמות אף פעם לא הביאו לדברים טובים, דמוקרטיות והסדרים ושלום מאפשרים לבני האדם להסתדר ביחד, ולחיות ביחד".