ח"כ מתן כהנא
ח"כ מתן כהנאצילום: דוברות הכנסת

ח״כ מתן כהנא תוקף הבוקר (שני) את הליכוד בעקבות הפרסום לפיו הרשות הפלסטינית ניהלה בשבועות האחרונים מגעים חשאיים עם הליכוד בנוגע לתמיכה בנתניהו.

"הדיל הסודי לכאורה שנחשף הבוקר בין ביבי לאבו מאזן הוא צעד אחד רחוק מדי שעושה הליכוד בראשות נתניהו", אומר כהנא.

"לאחר שבשבוע שעבר הכשיר הליכוד את מחבקי המחבלים ותומכי הטרור מבל"ד ורע"מ עכשיו נחשף שהליכוד בדיל בחירות עם אבו מאזן?", הוא תוהה.

לדברי כהנא, "משהו רע עובר על נתניהו וחבורת היועצים שמקיפה אותו. שיא אחר שיא של ציניות נשבר על גבה של מדינת ישראל. הסכם בחירות סודי עם אבו מאזן הוא תקדים מסוכן".

"מדהים שכל זה קורה בערך דקה אחרי שנתניהו עשה פה קמפיין שלם על הסכנה הגדולה בשיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת. הליכוד איבד את את הברקסים. עצוב", חתם.

על פי הדיווח הבוקר בעיתון "ידיעות אחרונות", כחלק מהיערכות הליכוד לבחירות הקרובות ניהלו גורמים במפלגה מגעים עם הרשות הפלסטינית במטרה להשפיע על דפוסי ההצבעה של ערביי ישראל בבחירות הקרובות.

את המגעים ניהל מטעם הליכוד סגן השר במשרד ראש הממשלה, פטין מולא, ומצד הרשות הפלסטינית היו שותפים למגעים חברים בוועדה של אש"ף הממונה על הקשר עם ישראל.

בליכוד ניסו באמצעות המגעים להביא את אנשי הרשות הפלסטינית לתמיכה שקטה בליכוד, במטרה שאלו ישפיעו על ערביי ישראל להצביע למפלגה.

לחלופין קיוו בליכוד להחליש באמצעות המגעים עוד יותר את הרשימה המשותפת, ולהקטין את התמיכה בה בקרב ערביי ישראל.

על פי אחד המקורות, שיא המגעים היה אמור להתרחש בפגישה פרונטלית בין הצדדים ברמאללה בעקבות הזמנה של הצד הפלסטיני. אלא שהמפגש לא התקיים לבסוף משום שלא אושר בצד הישראלי, ככל הנראה בשל סיבות ביטחוניות של כניסה לרמאללה. המקור ציין כי בצד הפלסטיני נעלבו מאי קבלת ההזמנה ומאז הורידו פרופיל במגעים עד כדי הקפאתם.