דני דיין
דני דייןצילום: Gershon Elinson/Flash90

דני דיין, קונסול ישראל בניו יורק בעבר ומספר 11 במפלגת תקווה חדשה, שוחח עם ג'ודי שלום ניר מוזס על מצב מפלגתו ארבעה ימים לפני הבחירות.

למרות הירידה החדה בסקרים אמר: "להבדיל מהכנסים של נתניהו, הכנסים של גדעון סער מפוצצים. אני מטיל ספק בסקרים שמתפרסמים".

דיין ביקש להזהיר מהצבעה לימינה: "הצבעת בנט קיבלת 'בנטתניהו'. מעבר לזה, אנחנו מפלגה יותר ליברלית מימינה והרבה יותר מכבדים את זכויות הפרט - אין בכלל מה להשוות".

דיין נשאל האם יש עוד סיכוי להחלת ריבונות ביהודה ושומרון והשיב: ''אנחנו מפלגה ממלכתית ששומרת על כללי הדמוקרטיה. נתניהו התחייב באופן מוצק לא להחיל ריבונות ביישובים היהודים בתקופת הקרובה ולכן אנחנו כבולים בעניין הזה''.

סקר "ישראל היום" בשיתוף i24NEWS, שנערך באמצעות "מאגר מוחות" בהנהלת פרופ' יצחק כץ, התקיים במתכונת גדולה במיוחד עם 2,087 נשאלים ועם טעות סטטיסטית קטנה מהרגיל של 2.1% בלבד.

מהסקר עולה כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, היה הליכוד בראשות בנימין נתניהו מקבל 29 מנדטים, ואחריו יש עתיד בראשות יאיר לפיד עם 18 מנדטים. על פי הסקר, הן ימינה בראשות בנט והן תקווה חדשה בראשות סער מקבלות עשרה מנדטים כל אחת.

יהדות התורה מקבלת שבעה מנדטים ואילו ש"ס - תשעה מנדטים. הרשימה משותפת עולה לעשרה, וליברמן עולה גם הוא - ומקבל שמונה מנדטים.

נתניהו אצל איתי לוי בהיכל מנורהדוברות הליכוד

ומה קורה בקרבות התחתית? מפלגת העבודה יציבה מעל אחוז החסימה עם חמישה וכעת גם מרצ, כנראה בזכות קמפיין הגעוואלד, עולה לחמישה מנדטים. בה בעת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' לא קרובה לקו הסכנה ומקבלת חמישה מנדטים.

מי שנמצאת כרגע בקרבה מסוכנת לקו האדום היא כחול לבן בראשות בני גנץ. מפלגת רע"מ בראשות מנסור עבאס לא עוברת את אחוז החסימה (1.7%). כך גם המפלגה הכלכלית החדשה של ירון זליכה (1.1%).

בנט עונה לנתניהו: אני לא עובד אצלך, לא אהפוך את לפיד לראש ממשלהימינה