אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה נפתחו הערב (שלישי) ברחבי הארץ.

בשעה 20:00 נשמעה בכל רחבי הארץ צפירת זיכרון בת דקה, ולאחריה נערך טקס הזיכרון הממלכתי ברחבת הכותל המערבי, במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין והרמטכ"ל אביב כוכבי.

בנאומו הזכיר הנשיא ריבלין, "לפני שבע שנים, בעוד הארץ בוערת במבצע 'צוק איתן', נכנסתי בשליחות אזרחי ישראל, לתפקידי כנשיא המדינה - נדרתי נדר, לקדש את זכרם של גיבורי ישראל. הלוואי שעשיתי טוב, אך בוודאי שלא עשיתי מספיק. גם אם מסיים אני את תפקידי אינני משתחרר, כל עוד נפשי בי, אשא אתכם על לוח ליבי, ואפעל בשליחותכם"

"בן הארץ הזו אנוכי, לחמתי במלחמותיה, ראיתי את לוחמינו שועטים אל קו האש, למען האומה. אני זוכר אותם אחד אחד בשמותיהם. אני זוכר אותם נופלים בצדי הדרכים, חובקים את אדמתנו, שייכים אליה לנצח. בנינו ובנותינו, נקראו לדגל ולא היססו לרגע. הם לא חשבו על עצמם, הם חשבו עלינו", הזכיר הנשיא.

לדבריו, "ללא אהבת המולדת, הדבקות במשימה, החתירה לניצחון, הרעות, השליחות, הדוגמה האישית וטוהר הנשק, לא יכון כאן עם בן חורין. צבא ההגנה לישראל, ומדינת ישראל, אנחנו, צריכים אתכם, צעירים, איתנים, מאוחדים, נחושים להושיט כתף, להמשיך ולנצח, נכונים אם צריך, לשלם מחיר"

"אני מאמין ביכולת שלנו לדבוק זה בזה, לגדול ולצמוח, כיחידים וכעם, גאים. גאים לצעוד בנתיב שסללו לנו גיבורי ישראל שנפלו על תקומת עמנו, שציוו לנו חיים של חירות וכבוד האדם, של מסירות נפש למען המעשה המשותף שלנו, למען כינונה של חברת מופת במדינה היהודית והדמוקרטית", הוסיף ריבלין

"חיילי וחיילות צבא ההגנה לישראל, דעו, כי שיעור קומתכם, עוצמת מסירותכם, גבורת הרוח והמעשה שלכם, אינם נופלים מאלו שהנחילו לנו דורות המייסדים. אתם, יפי הבלורית והתואר שלנו, דור דור בתורו, מבטיחים את קיומנו הנצחי. כדי לחזק את הביטחון - עלינו להיות נכונים להילחם עליו ולהילחם על חירותנו בכל פעם שהדבר נכפה עלינו. להילחם ולנצח", ציין.

לוח השידורים המלא של ערוץ 7 ליום הזיכרון וליום העצמאות