שפי פז
שפי פזצילום: Roy Alima/Flash90

המשטרה תשלם פיצויים בסך 16,500 שקלים לפעילה החברתית שפי פז מדרום תל אביב, לאחר שזו התבקשה להתפשט בניגוד לדין בעת חיפוש משטרתי. כך פסק בית משפט השלום בתל אביב.

על פי הדיווח בחדשות 12, האירוע התרחש בנובמבר 2018. לאחר שפז נעצרה ופונתה ממחאה שהשתתפה בה בכיכר רבין, היא הובאה לתחנת לב בתל אביב, שם נערך עליה חיפוש בידי שוטרת.

השוטרת דרשה מפז להסיר את בגדיה ולהיוותר בתחתונים בלבד וכל זאת במקום ללא פרטיות.

פז הגישה תלונה ונקבע כי היא מוצדקת. "לא היה מקום לדרוש ממך לחשוף את חזך, ולפיכך במובן זה תלונתך הינה מוצדקת", השיב קצין התלונות רפ"ק גיא ישראלי לפז באפריל 2019.סגנית מפקדת המחוז הנחתה לנקוט צעדים משמעתיים כלפי השוטרת שביצעה את החיפוש והשוטר שהביא את פז לתחנה והנחה אותה באשר לאופי החיפוש הנדרש.

''בית המשפט נתן לי היום ניצחון מתוק, והלוואי שמשטרת לב תל אביב תיקח את הפסיקה הזאת לתשומת לבה ותתייחס כראוי לעצורים בכלל, ולעצורי הפגנות ומחאות בפרט'', כתבה פז בעמוד הפייסבוק שלה.

"לא תבעתי את המשטרה בשביל הכסף", אמרה פז לחדשות 12 לאחר פרסום פסק הדין. "תבעתי אותה כי קצתי בהתנהלות הכוחנית של לובשי המדים. מי שהחליט לערוך עלי חיפוש בהפשטה לא באמת חשב שיש מה לחפש על אישה בת 66 שנעצרה בהפגנה, אלא ביקש בכוונה תחילה לפגוע ולהשפיל, בתקווה (אולי) שזה ירתיע אותי.

"בזה הם נכשלו. כולם כבר יודעים ששום דבר לא ירתיע אותי. בית המשפט נתן לי היום ניצחון מתוק, והלוואי שמשטרת לב תל אביב תיקח את הפסיקה הזאת לתשומת לבה ותתייחס כראוי לעצורים בכלל, ולעצורי הפגנות ומחאות בפרט", הוסיפה.