השר לירושלים ומורשת, רב רפי פרץ, מספר על מאפייניו הייחודיים של יום ירושלים בשנה הנוכחית: "האחד, שזה יהיה שבוע ירושלים והשני הוא חיבור יום ירושלים לכל עם ישראל, לתרבות, למורשת, לקולינריה, לתיירות, למלונות וכו'. לכל אחד יהיה את המקום שלו".

הרב פרץ מספר על סקר שביצע משרדו וממנו עלה שהציבור הישראלי אוהב להגיע לירושלים. "תשעים אחוז רוצים שיעבירו את השגרירויות לירושלים, תשעים אחוז אומרים שירושלים היא המקום החשוב ביותר לעם היהודי בעולם".

מנכ"ל משרד המורשת וירושלים, אבי כהן סקלי, מספר על האתגר שבהפיכת יום ירושלים חגו של העם כולו ולא רק חגה של הציונות הדתית. "בגלל זה הפכנו את זה לשבוע שלם ולא ליום אחד מרוכז, ויצרנו מגוון פעילויות שמדברות לציבור הכללי, פתיחה של מוזיאונים, הופעות תרבות, אירועי לילה ועוד שיגרמו לאנשים להגיע לירושלים מכל הארץ, מכל הגוונים ומכל המינים".

הציפייה במשרד לירושלים ומורשת היא להגעתם של עשרות אלפים במהלך יום ירושלים ולאורך שבוע ירושלים כולו.

בהתייחס לתפר שבין תפקידו לבין הפוליטיקה הגועשת ממנה הוא מנותק בימים הללו, אומר הרב פרץ כי אמנם המציאות הנוכחית מאפשרת לו להתמקד בתפקידו ובמשרדו, אך הוא חש צער על ההתנהלות הפוליטית. לדבריו כל תכלית הגעתו לפוליטיקה הייתה למען חיבור גווני הציבור הציוני דתי אך "המציאות הפוליטית עדיין לא ראויה לזה".

במהלך הסיור יחד עם הרב פרץ הגענו למרכז העולמי למורשת יהדות צפון אפריקה, מבנה מוזיאוני המחבר גם את הרב פרץ עצמו למורשת האישית שלו כבן למשפחה שהגיעה ארצה ממרוקו. "אבא שלי עשה בגיל 16 מסע של חודשים לבד, הגיע לארץ, הודיע שהוא בן 18 וויום לאחר מכן התגייס לצה"ל. אחת המשימות שלי כשר מורשת היא נושא המעברות. אנחנו משקיעים במעברות כדי להפוך אותן לאתר לאומי, לכבד את הגיבורים הגדולים. סבא וסבתא שלי שהיה להם במרוקו רחוב שלם, הם היו עשירים כקורח, וכאן, בארץ, הם הפכו לעניים מרודים, גרו באוהל, לא היה להם מה לאכול. סבא שלי נישק את האדמה ומעולם לא אמר קשה לי".

בדבריו מדגיש הרב פרץ את החשיבות שהוא רואה בהשבת הכבוד לכלל קהילות ישראל שהגיעו מהתפוצות השונות עם תכונות שונות המתלכדות לעם אחד.