אפרים, הנהג שהותקף, מספר על הרגעים הקשיםשלו שלום/TPS

נהג יהודי הותקף הבוקר (שני) באבנים באזור שער האריות, סטה עם רכבו ופגע במתפרע ערבי.

לאחר שהצליח לצאת מרכבו ניסו ערבים להתקרב אליו בניסיון לבצע בו לינץ'. שוטר שפעל לחילוץ הנוסעים ירה באוויר כדי להרחיק את התוקפים. יושבי הרכב נפגעו באורח קל מאוד.

מהומות פרצו הבוקר (שני) בהר הבית כשעשרות ערבים יידו אבנים וירו זיקוקים מההר לעבר שער העופל. במקביל מאות החלו ביידוי אבנים לכיוון שער המוגרבים. כוחות משטרה נכנסו להר במטרה להדוף את המתפרעים, תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות. הסהר האדום מדווח על כ-50 פצועים בעימותים.

תיעוד: כך הותקף הנהג היהודי בשער האריות

יו"ר מפלגת "הציונות הדתית" בצלאל סמוטריץ' הגיב "לינץ' נורא כזה שמתרחש לאור יום בירושלים הוא כשל טקטי ואסטרטגי. אסטרטגית יש כאן כשלון של נתניהו במשך הרבה מאוד שנים באכיפת הריבונות היהודית בירושלים. הרמת הראש של האויב הערבי בבירה לא התחילה ביום אחד.

זה אירוע מתגלגל שהולך ומחמיר משנה לשנה. 100% כישלון של נתניהו. מדיניות של אפס אכיפה ואפס הרתעה מול פעילות גלויה של ארדואן והרש"פ ושלל גורמי אויב ומול הרמת הראש של הטרור להאלימות. כמעט תמיד כניעה והתקפלות. טקטית כשלון של המשטרה שמאפשרת יותר ויותר מקרים כאלה בימים האחרונים. עד עכשיו זה תמיד מסתיים בנס. תודה לקב"ה שנכנס במקום שבו אנחנו נכשלים".

רכב יהודי הותקף סמוך לשער האריות

בתום הערכת מצב, החליט מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי לאסור על הגעת יהודים למתחם הר הבית.

לקראת אירועי יום ירושלים יחולו שינויים בהסדרי התנועה, והחל מהשעה 14:00 ייסגרו רחובות רבים במרכזי העיר ובקרבת העיר העתיקה. הרכבת הקלה תפעל בשני מסלולים מקוצרים: מפסגת זאב עד לשער שכם ומהר הרצל לתחנה מרכזית.