פורעים ערבים מנסים לפרוץ לנקודת המשטרה בהר הבית
פורעים ערבים מנסים לפרוץ לנקודת המשטרה בהר הביתצילום: דוברות המשטרה

ביום ירושלים ראוי להבהיר לערבים אזרחי מדינת ישראל עתירי הזכויות, ולאזרחים היהודים עתירי החובות, שירושלים היא בירת הנצח של העם היהודי כבר 3000 שנה. עובדה שאין עליה עוררין בקרב רוב ציבור המאמינים המונותאיסטיים, הארכיאולוגים ועוד כמה ציונים גאים.

1000 שנה בקירוב לפני שישו נצלב בירושלים לפי מסורת הנצרות, וכ- 1500 שנה לפני שהנביא מוחמד הגיע במסעו הלילי המופלא רכוב על 'אל בוראק' ממכה אל המסגד הקיצון "אל- אקצא" (שאין שום הוכחה לקשר בינו לבין המסגד שעל הר הבית) במה שמכונה "ליל המסע והעלייה לשמים"- כבר הייתה ירושלים לבירת ממלכת דוד.

ירושלים שוחררה במלחמת ששת הימים אחרי 2000 שנות גלות עמנו, בהן נכבשה בידי מעצמות תבל, ועוד 19 שנות כיבוש ירדני שניסה למחות זכר כל יהודי בעיר.
כיבוש ירדני שלא הותיר יהודי אחד לרפואה בעיר העתיקה לראשונה מזה אלפי שנים.
כיבוש ירדני שהרג וגירש יהודים בני כל הגילאים; בזז, השתלט והחרים את רכושם.
כיבוש ירדני שהחריב בתי כנסת עתיקים על כל תכולתם, לאחר ששרדו מאות בשנים.
כיבוש ירדני שמנע חופש פולחן ואסר על גישת כל האזרחים הישראלים, מוסלמים, נוצרים ויהודים בני כל העדות והגילאים, לעיר העתיקה ולאתריה המקודשים.
כיבוש ירדני שבמשך 19 שנות כיבושו ושלטונו, שאת סממניו עדיין רואים בהר הבית גם בחלוף 54 שנה, נמנע מהקמת מדינה לפלסטינים לכאורה בשטחי יהודה, שומרון ו'אל קודס' הבירה.

אילולא שוחררה ירושלים בזכותם של לוחמי צה"ל במלחמת ששת הימים, אזי כל אותם ערבים בעלי אזרחות ישראלית, שנחסמו בדרכם להגן לכאורה על "אל-אקצא" ובכוונה להשתתף במהומות וזריקות האבנים על השוטרים לצד יתר המחבלים הערבים- לא היו זוכים להתפלל על הר הבית עד לעצם היום הזה.

אילולא הייתה משוחררת ירושלים מעול הכיבוש הירדני, אזי גם חסינות חברי כנסת ישראל הערבים וכל הבכי והנהי אותו הם מורגלים להשמיע ברבים, לא הייתה מסייעת בידם לחצות את הקווים, ולו רק במטרים ספורים, לעבר הר הבית והמסגדים!

אילולא הייתה משוחררת ירושלים מעול הכיבוש הירדני, לא מן הנמנע שירדן הייתה הופכת כולה לפלסטין ולא נקראת עוד "ממלכה" ששולט בה המיעוט ההאשמי על הרוב הערבי - פלסטיני המומצא, המתגורר ברובו בעיר הבירה עמאן. העיר הפלסטינית הגדולה בעולם!

הגיעה השנה בה נחזור על הקריאה המהדהדת והמרגשת בעוצמה הראויה- "הר הבית בידינו". על מנת שזו לא תהיה סיסמא היסטורית לא רלוונטית וחלולה.

הגיעה השנה בה תוסדר עליית יהודים בביטחון ובגאווה להר הבית לצרכי ביקור, לימוד ואף תפילה, בסידור הדומה לזה המתקיים במערת המכפלה. הרי לא יתכן כי עם החוזר בזכות, לאחר גלות, לבית קודשו- ייעצר בחומה החיצונית המקיפה אותו.

הגיעה העת ללמוד מהסעודים האחראים על המקומות המקודשים לאסלאם ולהבהיר לאחיהם הערבים הדחויים על ידם (המכונים פלסטינים), כי אם לא יצייתו לחוקי המקום ויכבדוהו, תחסם עלייתם להר הבית. כך בדיוק נוהגים הסעודים כלפי המבקרים המוסלמים המעזים לנהוג במקום באלימות, שפלות וביזוי, ברצונם לבקר ב'כעבה' שבמכה.

זהו הזמן לאפשר לערביי ישראל ומנהיגיהם המזדהים, מעודדים ותומכים בפעולות הטרור של אחיהם שבלבנון, ברשות הפלסטינית ובעזה- להצטרף אליהם בכדי לתמוך בהם מקרוב, כפי שכבר עשה חבר הכנסת מבל"ד- עזמי בשארה, ולהפגין כאוות נפשם מצדה האחר של הגדר.

לשנה הבאה בלב ליבה של ירושלים הבנויה!