אביר קארה
אביר קארהצילום: Olivier Fitousi/Flash90

אנחנו מביטים על זירות מלחמה מפחידות בלוד, בעכו, בבת-ים. ילד בן שש נהרג מפגיעה ישירה והלב של כולנו נקרע במחשבה עליו ועל הוריו.

וברקע הלהבות המקיפות אותנו צריך לומר את האמת: אנחנו רק משלמים עכשיו את מחיר ההלוואה בריבית רצחנית שלקחה בשמנו הממשלה.

מעולם לא חשבתי שאכתוב את זה בצורה הזו, כל חיי הערכתי את נתניהו ויש לו זכויות רבות. אבל צריך לומר אמת- כל כהונת נתניהו היא הלוואה בריבית מצד לצד וכיסוי יח"צני של "אלוף הקמפיינים".

את ערוות החולשה של הממשלה הזו ושל קבוצת המעודדים שלה שנהנים מכח, כסף וכבוד.

בזמן שנתניהו גזר סרטים בבאר שבע ומיתג אותה כבירת סייבר – העיר טבעה בים של פרוטקשן ואלימות של ארגוני פשיעה. הנגב הפך לזירה שבה שולטים פורעי חוק ופורק אין מידם.

בזמן שנוסחו הסיסמאות על "העשור השקט ביותר", ידענו באמת באמת בלב שזה רק בגלל שהממשלה הרופסת משלמת כופר לחמאס, שמצידו הולך ומתעצם לנו מתחת לאף.

כך גם בכלכלה – השולמנים לא נולדו בחלל ריק. בזמן שנתניהו מנופף בגרפים על צמיחה, מסתבר שזו צמיחה מדומה. שכל הרפורמות האמיצות נגנזו בזו אחר זו, שהמגזר הציבורי בשום שלב לא הפך להיות יעיל, שהמלכודות מעודדות העוני רק הלכו ומשכו אליהן יותר יותר אזרחים.

כל שולמן יודע, שגם אם ייקח הלוואה מנופחת בריבית אדירה ויציג לאשתו חשבון בנק מפוצץ כסף, בסוף את המחיר הוא יצטרך לשלם.

את מחיר ממשלת היח"צ הריק שמחפה על אפס יכולות כבר התחלנו לשלם בזמן הקורונה. האזרח הקטן נסגר בבית, בעלי העסקים קרסו תחת ההנחיות – אבל ברחובות – כל דאלים גבר. איים-איים של חוסר ציות למדינה שגשגו ראש הממשלה ושריו, מהצד, משכו בכתפיהם.

לא כי הם לא רוצים. ראש הממשלה ושרי הליכוד (ברובם), הם אנשים טובים, את רובם אני מכיר אישית הם ציוניים, שרוצים בטובת המדינה.

הבעיה שהם פשוט לא יכולים. זה גדול עליהם. והמשבר הנוכחי גדול עליהם באלף מידות.

בקרוב, אני מקווה, האש תירגע. מערכת הביטחון שלנו שהרמטכ״ל כוכבי מהטובים שהיו כאן יפגע בחמאס מכה אחת אפיים והציבור הישראלי לא ישלים יותר עם האלימות.

אבל ממשלת היח"צ הזו, שעסוקה בקוסמטיקה זולה לכיסוי על כל מגרעותיה, צריכה ללכת הביתה.

למי שעוד לא הבין סבבי הבחירות שחזרו על עצמם והביאו איתם קמפיינים מלאים בשנאה רק פזרו את הזרעים להרס והחורבן שאנחנו רואים עכשיו, שלטון שעסוק בעצמו ולא באזרחים מתפוצץ לכולנו בפנים.

אינני יודע איזו ממשלה תוקם. כל שאני יודע הוא שאנחנו חייבים לעצור את טירוף ההתדרדרות לעוד ועוד בחירות ושיתוק ולהקים ממשלה שאכפת לה מהאזרחים ופועלת באומץ להתמודדות עם הבעיות האמיתיות שלנו, בלי מייקאפ על הפגמים, בלי יח"צ. עבודה נטו למען הציבור.

נעשה ובעזרת השם נצליח.