מטחי רקטות כבדים נמשכים הבוקר (יום ו') אל יישובי הדרום. קרוב לשעה 14:00 נורה מטח רקטות לעבר אשקלון וקריית גת. משתתפי ההלוויה של הילד עידו אביגל נאלצו לשכב על הרצפה.

שר הביטחון בני גנץ מקיים הערכת מצב עם הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי, מנכ"ל משרד הביטחון אלוף (במיל') אמיר אשל ובכירי מערכת הביטחון. זאת בעקבות התקיפות הלילה ולקראת המשך המערכה ברצועת עזה.

דובר צה"ל מסר כי מאתמול ב-19:00 ועד הבוקר ב-07:00 זוהו כ-190 שיגורים, שעשרות מהם יורטו, אך לאחר ההודעה התרעות צבע אדום ואזעקות רבות הופעלו בדרום הארץ.

צה"ל תקף חוליית משגרי רקטות של חמאס בצפון הרצועה בעת שעסקה בהכנות לירי למרכז הארץ, וכן חוליית משגרי נ"ט באזור סג'עיה שבמזרח העיר עזה. קודם לכן כיפת ברזל יירטה כטב"מ נפץ בשמיי המועצה האזורית אשכול.

קצת אחרי חצות הלילה (שישי) הודיעה ישראל כי "כוחות אוויריים וקרקעיים של צה״ל תוקפים כעת ברצועת עזה. פרטים נוספים בהמשך".

הכתבים הצבאיים בישראל הבינו שמדובר על תקיפה של כוחות שריון ותותחנים המוצבים מחוץ לרצועה, אולם ההודעה העמומה הביאה את כלי התקשורת הזרים לדווח על תחילת מבצע קרקעי ברצועה עזה.

כעת מתברר כי ההודעה העמומה היתה תחבולה מתוכננת של צה''ל במטרה לחסל מספר גדול של מחבלי חמאס בזמן קצר.

כוחות רגליים, תותחנים וטנקים, הוזזו לכיוון גדר הרצועה ובחמאס חשבו שמתחילה פעולה קרקעית, מה שהכניס את כלל לוחמי הארגון לרשת המנהרות התת קרקעיות מתחת לעיר עזה.

160 מטוסים של חיל האוויר חגו במשך 35 דקות מעל עזה והפילו 450 פצצות עם למעלה מ-80 טונות של חומר נפץ. עוצמה אש אדירה הוטחה בעיר התחתית של חמאס, וצה''ל מוטט את מערך המנהרות על המחבלים המסתתרים בהן.

במהלך התקיפה הושמדו קילומטרים רבים של מנהרות טרור. גם בשעה זו לא יודעים בישראל וגם לא בחמאס מהו היקף הנזק, אך לפי הערכות כמות גדולה של מחבלים נקברו בחולות רצועת עזה, בזכות מעשה התחבולה שתוכנן היטב בצה''ל ובוצע בהצלחה על ידי חיל האוויר בשיתוף כוחות היבשה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אמש: ''אזרחי ישראל, אנחנו מתמודדים במערכה עם שתי חזיתות. החזית האחת - עזה. אמרתי שאנחנו נגבה מחיר כבד מאוד מהחמאס ומשאר ארגוני הטרור, אנחנו עושים זאת ואנחנו נמשיך לעשות זאת בעוצמה רבה. המילה האחרונה לא נאמרה והמבצע הזה יימשך ככל שיידרש כדי להשיב את השקט והביטחון למדינת ישראל''.