תקיפת יעדי טרור בשכונת רמאל ברצועת עזהדובר צה"ל

דובר צה"ל תא''ל הדי זילברמן עדכן הבוקר (שלישי) כי במסגרת מבצע 'שומר החומות' הותקפו במהלך הלילה בתיהם של חמישה בכירים בארגון הטרור חמאס.

בתקיפה, שבוצעה בשכונת רימל בצפון עזה, בה נמצא על פי הגדרת הצבא 'מרכז העצבים' של ארגון חמאס, הותקפו בתים שימשו כתשתית טרור וחלקם גם שימשו כתשתית לניהול לחימה.

בין בתי המפקדים שהותקפו נמנים ביתו של מפקד גדוד מערב ג'באליה, ביתו של מפקד פלוגה בגדוד ג'באליה, ביתו של מפקד פלוגה בגדוד זיתון וביתו של בכיר במערך הימי של ארגון הטרור חמאס. בנוסף, הותקפה תשתית צבאית בביתו של האחראי בסיוע הקרבי של ארגון הטרור חמאס במחנות המרכז.

עד כה חוסלו על ידי צה"ל כ-120 מחבלים מארגון הטרור חמאס וכ-40 מהג'יהאד האסלאמי.

הותקפו גם שני גדודים בעזה ובחאן יונס באמצעות 60 מטוסים וכן הושמדו 65 משגרים רב קניים המסוגלים לשגר בין שש לתשע רקטות בכל פעם.

לדברי תא''ל זילברמן המבצע בעזה יימשך יממה נוספת לכל הפחות. "קיבלנו הבוקר הנחיות מהרמטכ"ל ל-24 שעות הקרובות ואת היעדים שלו. צה"ל לא מדבר על הפסקת אש, אנחנו מתמקדים בחלק של האש", אמר דובר צה''ל לגלי צה''ל.

הוא סיפר: "תקפנו עד כה 65 משגרי טילים, מהם 12 הלילה. המשכנו הלילה גם בתכניות שלנו לסיכול פעילים ובתי פעילים בשכונת רימאל היוקרתית. יש לנו בנק מטרות מלא, מעוניינים להמשיך ולייצר את הלחץ הנערם על ארגון החמאס".

זילברמן התייחס לביקורת על השמדת הבניין בעזה שבו פעלה סוכנות הידיעות AP: "ישב שם מודיעין צבאי, האנשים שאמונים על איסוף מידע על חיילים ותושבי העוטף והכווינו את הפיגועים. לנו יש יכולת איסוף מידע ממספר רב ומגוון של מקורות ונדע להעביר את המידע למי שצריך".

לשאלה למה לא לפרסם הוכחות על כך לכל העולם השיב דובר צה''ל: "זו עצה נבונה וכך נפעל בהמשך".

"יש לנו יכולת איסוף מידע שנובעת ממספר רב של מקורות, אנחנו לא מעבירים את המידע הזה אלא כשאנחנו צריכים. נדע להעביר את המידע למי שצריך אם נחליט שזה נדרש", אמר זילברמן.

על אפשרות של פגיעה בצמרת הבכירה של חמאס אמר זילברמן: "כולם על הכוונת ואנחנו מנסים לפגוע בהם, וכשיבשילו התנאים המבצעיים אני גם מקווה שנצליח".

דובר צה"ל התייחס גם לשיגורי הרקטות מלבנון לעבר אזור הצפון ואמר כי ההערכה בצבא היא שייתכן מאוד שארגוני הטרור ינסו לתקוף את האזור שוב. "סבורים שמי שאחראי על השיגורים הם פלגים פלסטיניים. מעריכים שירי כזה יכול להיות בסבירות גבוהה גם בהמשך".

הרשויות הסמוכות לגבול לבנון פתחו את המקלטים בעקבות השיגורים. לפי שעה אין הנחיות מיוחדות והתושבים יכולים להמשיך בשגרה.

כזכור בשבוע שעבר נורו שלוש רקטות מלבנון לעבר הגליל המערבי. ישראל הבליגה לא הגיבה למטח לאחר ששלוש הרקטות נפלו בים מול חופי נהריה.

בתוך כך, הרמטכ''ל רב-אלוף אביב כוכבי נפגש אמש עם ראשי הרשויות באזור הדרום, עדכן אותם בפעילות צה״ל במבצע ״שומר החומות״ ושמע מהם על האתגרים בעורף.

כוכבי אמר לראשי הרשויות כי המבצע בעזה יימשך עוד יומיים לפחות, במהלכם צה''ל יגביר את קצת התקיפות: ״למנהיגות שלכם ולחוסן שהאזרחים מפגינים יש עוצמה רבה. חמאס טעה כשהוא ביצע את הירי לפני 8 ימים לכיוון ירושלים, הוא לא חשב שזה מה שיקרה.

"חמאס הופתע מהעוצמה, מהשיטות ומההישגים והוא סופג עכשיו מכה קשה מאוד. המבצע יימשך ככל שידרש", ציין כוכבי בפגישה שבה לקח חלק גם אלוף פיקוד העורף אורי גורדין.

ראש העיר שדרות אלון דוידי שהשתתף בהערכת המצב, סיפר, ''הבטחנו לתת את כל הגיבוי כמה שיידרש רק כדי להחזיר את השקט לתושבי הדרום ולמדינת ישראל. אני יכול לומר בהערכה גדולה, שיש על מי לסמוך. תודה לכם על עבודה יסודית ומקצועית ועל השמירה על ישראל יומם ולילה. תנו לצה"ל לנצח''.