מרים פרץ
מרים פרץצילום: מאיר אליפור

כלת פרס ישראל מרים פרץ שמתמודדות לתפקידה הנשיאה ה-11 של מדינת ישראל, נשאלה בראיון ל''ידיעות אחרונות'' על אפשרות שתתבקש להעניק חנינה לראש הממשלה בנימין נתניהו אם תיבחר לתפקיד.

"כששואלים אותי את השאלה הזו מניחים מראש שראש הממשלה אשם. אני יודעת לומר דבר אחד שאמרתי כל חיי: שיש חוק וסדר ויש מערכת משפט בארץ ואני מאמינה בה. לי ברור שאין משוא פנים בדין. כרגע המערכת עוד בתהליך''.

לדבריה, "חנינה היא תהליך ארוך שכולל קודם הרשעה בבית משפט, ישיבה בכלא והגשת בקשה, ומהפרקליטות זה מגיע לשר ומשם לנשיאה. זו לא מערכת אוטומטית. אם וכאשר נגיע לרגע הזה יופעל שיקול דעת''.

סקר שביצע מכון דיירקט פולס העלה כי 49.05% מהישראלים מעדיפים את מרים פרץ כנשיאת המדינה, בעוד 38.36% תומכים ביצחק בוז'י הרצוג.

בדיירקט פולס אומרים כי בניגוד לרושם שמצטייר לכאורה מהמספרים בסקר הנוכחי, דעת הקהל בין הרצוג לפרץ די צמודה ביחס לבחירות הקודמות. ראובן ריבלין קיבל בזמנו תמיכה גבוהה מאוד ובפער עצום בדעת הקהל, בזמן ששאר המתמודדים מולו זכו למספרים חד ספרתיים.

אז מה עוד אפשר ללמוד מהנתונים? על החלוקה העדתית בתמיכה בין השניים: 49% מהאשכנזים היו רוצים את בוז'י הרצוג בבית הנשיא, בזמן ש- 54% מהמזרחיים רוצים לראות שם דווקא את מרים פרץ.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD, בתאריך ה- 20 במאי 2021, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 684 משיבים בוגרים (18+) מכלל האוכלוסייה היהודית בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.3%+- בהסתברות של 95%.

יצחק הרצוג מודיע על מועמדות לנשיאות המדינה