כינוס גוש תומכי נתניהו בכנסת
כינוס גוש תומכי נתניהו בכנסתצילום: חזקי ברוך

הקואליציה נעלה בצהריים (רביעי) את ישיבת הוועדה המסדרת ללא הצבעה על החוק שאוסר איחוד משפחות של פלסטינים וערבים בעלי אזרחות ישראלית.

סיעת רע''מ מתנגדת לחוק ונציגי מרצ התנגדו לו בעבר. מדובר על חוק שלאורך שני עשורים מוארך בכנסת בתמיכה של כל מפלגות המחנה הלאומי.

לפי שעה, בליכוד ובסיעות החרדיות מתכוונים להתנגד. ח"כ מיקי זוהר מהליכוד אף העביר מסר לקואליציית בנט-לפיד שגוש תומכי נתניהו יצביע בעד הארכת החוק אם בקואליציה יתמכו בהסדרת ההתיישבות הצעירה.

מהליכוד נמסר כי "בגלל ההרכב ההזוי של הממשלה החלשה של בנט היא לא מצליחה, כבר ביום השלישי לקיומה, להעביר הארכה של חוק איחוד משפחות כדי למנוע התאזרחות של מאות אלפי פלסטינים ומסתננים בלתי חוקיים - דבר שיחסל את המדינה היהודית".

"זו עוד סיבה לכך שאנו ושותפינו לימין האמיתי נעשה הכל כדי להפיל את הממשלה המסוכנת הזאת בהזדמנות הראשונה", לשון תגובת הליכוד.

יו"ר סיעת הציונות הדתית ח"כ אורית סטרוק אמרה כי ''מי שמקים ממשלה מפונצ'רת-מראש, שיש בה הסכמה 'על 80%' אבל מסתבר שב-20% הנותרים כלולים האינטרסים הכי בסיסיים וקריטיים של מדינת ישראל - שלא יצפה מאיתנו להיות הגלגל הרזרבי שלו''.

חוק איסור איחוד משפחות - צו האזרחות והכניסה לישראל, מונע איחוד משפחות בין פלסטינים המתגוררים בישראל עם אלו המתגוררים באיו"ש.