גדעון סער
גדעון סערצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר המשפטים ויו״ר תקווה חדשה, גדעון סער, תקף בצהריים (שני) את מפלגת הליכוד בשל התנגדותו להארכת החוק המונע איחוד משפחות פלסטיניות.

''אחד הדברים המדהימים- גם למי שכיהן בבית הזה שנים רבות- הוא התנהלות האופוזיציה, בראשות סיעת הליכוד, בסוגיית חוק איחוד משפחות. אני מכיר היטב את הנושא. ההחלטה הראשונה להגביל את איחוד המשפחות, בהמלצת השב"כ, הייתה ב-2001 בתקופת האינתיפאדה השנייה, עת שכיהנתי כמזכיר הממשלה", אמר סער.

''אחר כך העברתי לראשונה את החוק בכנסת ב-2003 כיו"ר סיעת הליכוד והקואליציה. לחוק היו טעמים ביטחוניים מובהקים וגם העתירות נגדו לבג"צ- נדחו. לימים כיהנתי כשר הפנים בממשלת נתניהו השלישית וגם בתפקיד זה פעלתי להארכת תוקף החוק''.

גדעון סער לליכוד: התעשתוערוץ כנסת

סער הזכיר: ''הליכוד תמך מדי שנה בהארכת החוק הזה- גם שהיה בממשלה וגם בשנים בהן היה באופוזיציה (בתקופת ממשלת אולמרט). באותם ימים היינו אופוזיציה לוחמת מול הממשלה.
אך לא היינו אופוזיציה למדינה ולאינטרסים החיוניים שלה. אבל אין צורך לעסוק בשנים שעברו.
הצעת החוק הזאת ממש עברה לפני מספר ימים. לא בממשלה הנוכחית, אלא בממשלת נתניהו. חמישה ימים לפני שאיבדה את השלטון: ב-8 ביוני. בהחלטה נאמר במפורש שהיא נעשית על בסיס חוות דעת עדכנית של גורמי הביטחון המוסמכים. ממשלת נתניהו היא גם זו שפנתה לכנסת ובקשה את אישורה.

''כלומר, מה שקורה כעת- האופוזיציה בראשות נתניהו מתנגדת לחוק שממשלת נתניהו אישרה ימים ספורים לפני החלפתה. הליכוד פועל בניגוד לעמדותיו. האופוזיציה, כדי כביכול לגרום מבוכה לקואליציה, מוכנה לפגוע בטובת המדינה, כפי שהיא רואה אותה''.

לדברי סער כל שרי הממשלה שסיימו את תפקידם לפני שמונה ימים יודעים בדיוק מה עמדת גורמי הביטחון לגבי החוק הזה. ''דבר כזה עוד לא היה. נכון שפעמים רבות בסוגיות תקציביות למשל ננקטות עמדות שונות באופוזיציה ובשלטון. אבל בסוגיות הלאומיות העקרוניות- מעולם לא היה כדבר הזה.
אני אומר זאת גם כמי שעמד בראש סיעת הליכוד בכנסת 6 שנים ברציפות, מהן 3 באופוזיציה. זה מעיד על אובדן דרך ואובדן עשתונות''.

''זה מראה לא רק שלא הופקו הלקחים מאובדן השלטון. לא רק שלא נערך חשבון נפש אלא שהעדפת אינטרסים אישיים ופוליטיים על טובת המדינה מעמיקה שורשים. אם מישהו חושב שזה יקרב אותו בחזרה לשלטון- הוא טועה טעות קשה. הציבור חכם והוא מבין היטב את חוסר האחריות וחוסר היושרה במהלכים האלה''.

סער קרא לליכוד וליתר סיעות האופוזיציה: ''אני קורא לחברים באופוזיציה שראו בשנה החולפת במו עיניהם כיצד פוגעים בטובת המדינה עבור אינטרסים אישיים ופוליטיים- אל תגררו להמשך הדרך הזו.
היא אינה מביאה למקומות טובים. התעשתו״.