הרב עדין אבן ישראל (שטיינזלץ)
הרב עדין אבן ישראל (שטיינזלץ)צילום: אריק סלטון

בישיבת ההסדר תקוע מציינים שנה לפטירתו של הרב עדין אבן ישראל (שטיינזלץ) זצ"ל ומזמינים את הציבור הרחב להשתתף בערב זיכרון לזכרו של הרב.

בערב תוצג לציבור אפליקציה ייחודית ללימוד יומי, בנוסף, יוצע לקהל להצטרף ללימוד משותף של משניות עם ביאורו של הרב, במטרה לסיים את ש"ס המשניות כבר לפני היארצייט הראשון שיחול בי"ז אב. ערב הזיכרון יערך בישיבת תקוע ביום שני ג' אב וקטעים ממנו ישודרו בעמוד הפייסבוק של הישיבה.

בנו של הרב זצ"ל, הרב מנחם אבן ישראל מסביר כי מדובר ב"חודש הרב עדין אבן ישראל (שטיינזלץ) זצ"ל" חודש שבמהלכו יערכו אירועים בישיבה לזכרו של הרב. "אנו פותחים את החודש באירוע רבתי, לתלמידי הישיבות בהווה ובעתיד. אירוע הכולל בתוכו שיח על העבר, רעיונות חינוכיים וכן שיח על העתיד - המכשולים והאתגרים הגדולים העומדים בפני העם היהודי מבחוץ ומבפנים, תוך התייחסות והדגשה למשנתו ותורתו של הרב "למד את עמי" - הידע כמרכז ההגנה והבטחון של העם היהודי מפני צרותיו".

בישיבה מדגישים כי הערב אינו מיועד רק לתלמידי ובוגרי הישיבה, "הרב היה שייך לכל עם ישראל, הוא היה בכל מקום ברוחו ונפשו, ועל כן ראוי שכל אחד הרואה את עצמו כתלמיד של הרב יגיע לכנס חשוב זה".

הכנס ייערך במתכונת של שיעורים ופאנלים בהם ישתתפו ראש הישיבה הרב מיכל פאלק, הרב אריאל הולנד, הרב פרופסור יהודה ברנדס, הרב יהושע שפירא, הרב יוסי פרומן, הרב שוקי מאירסון, הרב יובל שרלו, הרב שבתי רפפורט, הרב מנחם אבן ישראל, הרב יהונתן גוטמן, הרב מאיר קליין ויואל שפיץ.

ראש הישיבה הרב מיכל פאלק אמר כי "מטרת האירוע היא להאיר ולהחיות את דמותו של מו"ר הרב עדין אבן ישראל (שטיינזלץ) זצ"ל עבור המעגלים הקרובים והרחוקים שלמדו מתורתו, מתוך תקווה שהדבר יוסיף ויעורר את הציבור להמשיך ללמוד ולפעול לאורו".