השר אביגדור ליברמן
השר אביגדור ליברמןצילום: ניב קנטור

יו"ר מפלגת יהדות התורה ח"כ משה גפני תוקף בחריפות את שר האוצר אביגדור ליברמן בשל יוזמתו החדשה לפיה אם שני ההורים לא עובדים הם לא יקבלו סבסוד למעונות היום.

גפני אמר: ''הקריטריון שקבע ליברמן הרשע ימנע מאישה עובדת שבעלה לומד תורה את הסיבסוד לילד במעון ויפגע פגיעה כלכלית קשה במשפחות אלו. אנחנו ממתינים לבנט שאמר שלא ייתן לפגוע בציבור החרדי והפגיעה הראשונה והקשה שנחתמה על ידי ליברמן הרשע מגיעה לעולם נגד הציבור החרדי, הנשים העובדות ולומדי התורה'', הוסיף יו"ר יהדות התורה.

יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי אמר בתגובה: "ההחלטה הראשונה של שר האוצר היינה פגיעה בחרדים, ליברמן בצעד דורסני ומורשע החליט לפגוע במשפחות ברוכות ילדים רק בשל היותם חרדים. בנט וסער שהבטיחו 'לדאוג לחרדים' הקימו ממשלת שנאה שחרטה על דגלה את הפגיעה בעולם התורה".

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' תקף בחריפות את הממשלה: ''תורת ישראל היא זכות קיומנו כאן. הרעבת ילדי האברכים זו בושה ועוד אות קלון לממשלה הרעה הזאת. תתביישו לכם''.

ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה תקף את גזירת ליברמן: ''שר האוצר מנהל מלחמה נגד אימהות חרדיות וילדיהן. כך החלה הדרך למריצות החרדים אל המזבלה. הוא יצא לקרב נגד אימהות חרדיות שחטאן היחיד הוא שהן אמהות ברוכות ילדים.

''ליברמן אומר שהוא רוצה שאברכים הכולל יצאו למעגל העבודה. כבר אמרו לפניו ש'היהודים טפילים' ו'פן ירבה'. והאמת היא שהוא רוצה להרעיב אימהות וילדים, על ידי התייקרות מחירי המעונות עד לרמה שלא ישתלם להן לצאת לעבוד.

''ליברמן שונא חרדים וותיק, ואין לנו ציפיות ממנו. אבל האשמה רובצת על ראש הממשלה ועל כל השותפים לממשלת הזדון. יש להם אחריות קולקטיבית במלחמה הזאת. כולם ייזכרו לדיראון כלוחמי צבא ההתנגדות, ללומדי התורה ולמשפחות החרדיות'', הוסיף אייכלר.

כאמור, שר האוצר אביגדור ליברמן החליט היום (רביעי) שהחל משנת הלימודים הקרובה תשפ"ב - הורים שאינם עובדים לא יהיו זכאים יותר לסבסוד מעונות יום מפוקחים לגילים 3-0.

לפי השינוי שעליו החליט ליברמן, רק הורה לומד שמוכוון לשוק התעסוקה יוכל לקבל סבסוד למעונות יום - תנאי המחריג את אברכי הישיבות שעד עתה נהנו מהסבסוד של המדינה.

תנאי נוסף נוסף לקבלת הסבסוד הוא ששני בני הזוג מחויבים לעבוד בחצי משרה של 24 שעות שבועיות לפחות. עד עכשיו רק האם הייתה מחויבת לעבוד בחצי משרה והאב היה יכול רק ללמוד.

שר האוצר ליברמן אמר: "ההחלטה שאני מביא היום היא צעד חשוב מאוד שמשנה את סדרי העדיפויות במדינה, ושמה בראש את אלו שעובדים ומשלמים מיסים. המנגנון הנוכחי פוגע בהורים עובדים ומתעדף את אלו שאינם - ולכן השינוי מתבקש. אמשיך להוביל מהלכים שיבטלו תמריצים שליליים להשתלבות בשוק העבודה".