עולים חדשים
עולים חדשיםשחר עזרן

ארגון "נפש בנפש", בשיתוף משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית, קק"ל ו-JNF-USA, מדווח על גידול מרשים במספרי העולים הצפויים בעונת הקיץ.

על פי נתוני הארגון, כ-5,000 עולים חדשים מארה"ב ומקנדה צפויים לעלות לישראל עד סוף שנת 2021.

במהלך תקופת השיא של מגפת הקורונה ב-2020, מספרי הבקשות לעלייה ולפתיחת תיקי עלייה שהתקבלו בארגון, קפצו משמעותית. ב-2020 רשם הארגון שיא חדש של 14 אלף בקשות חדשות, זאת לעומת 4582 ב-2019. נכון ליולי 2021, מעל ל-4000 בקשות חדשות כבר הוגשו לארגון.

עוד מדווח הארגון כי בשנת 2020 הגיעו לישראל 3,168 עולים חדשים מצפון אמריקה דרך נפש בנפש. מאז ינואר 2021, 1500 עולים מצפון אמריקה כבר הגיעו לישראל, דבר המעיד על גידול של 95% מאותה תקופת הזמן ב-2020 ו- 22% יותר מאשר בשנת 2019.

"משרד העלייה והקליטה בראשותי מקבל בזרועות פתוחות את העולים החדשים המגיעים אלינו מכל רחבי העולם, ובפרט מארה"ב ומקנדה", מבהירה שרת העלייה והקליטה, פנינה תמנו-שטה, "אנחנו ערים לגידול מאוד משמעותי בפתיחת התיקים בבקשות לעלייה; אם בשנה אשתקד נפתחו 5,000 תיקים, בשנה האחרונה נפתחו למעלה מ-15,000 תיקים רק מצפון אמריקה. אני מאחלת לעולים החדשים קליטה מיטבית ומקדמת בברכה את כל אלה שעתידים להגיע כבר בחודשי הקיץ הקרובים."

גל העלייה השנה צפוי להגיע לשיאו בקיץ הקרוב עם כ-2000 עולים חדשים. 1000 מתוכם צפויים להגיע בחודש אוגוסט.

"אחרי שנה מלאת אתגרים שבה מדינת ישראל הוכיחה את חוסנה ותושייתה, השנה אנו רואים את מימוש הגידול העצום שחווינו אשתקד בבקשות לפתיחת תיקי עלייה", אומר הרב יהושע פס, מייסד ומנכ"ל "נפש בנפש", "עולים רבים הולכים לממש את חלומם ולהכות שורשים בארץ, כשהשיא יהיה בעונת הקיץ עם רכבת אווירית של עשרות קבוצות עולים שינחתו בשערי מדינת ישראל."

ליליאן אהרון, אחת מאלפי העולים החדשים הקיץ שמגיעה מפלורידה לאפרת יחד עם בעלה, יוסף ושני ילדיהם, מייקל וניית'ן אומרת: "תמיד רצינו לחיות בישראל אבל לעזוב את המשפחה תמיד היה הגורם המרתיע. שני ההורים שלנו גרים באמריקה אבל אנחנו באמת מאמינים שעבורנו, המקום הטוב ביותר לחיות בו הוא בישראל, ואנחנו מקווים שההורים שלנו יבואו לבקר ובסופו של דבר גם יעלו ארצה בעקבותינו".

"תמיד רצינו לעבור לכאן אבל תמיד חששנו לעשות את הצעד הזה, אך הגענו להבנה שעכשיו זה הזמן הטוב ביותר עבורנו ואנחנו מאוד מתרגשים!", היא מוסיפה.

Aharon Family before boarding their flight in the US
Aharon Family before boarding their flight in the USCourtesy