הרב חיים נבון
הרב חיים נבוןצילום: שלומי יוסף

הסופר והפובליציסט הרב חיים נבון קרא לסיעות האופוזיציה להתנהל בענייניות ולא להתבטא בקיצוניות שלפי הסקרים לא מביאה לתמיכת הציבור בהן.

בדף הפייסבוק שלו הגיב הרב נבון לציוץ של בצלאל סמוטריץ' מאמש, בו כתב על גזירת ליברמן "דמו של ילד עם כיפה סרוגה אינו סמוק מדמו של ילד עם כיפה שחורה".

''מה דם, מי דם", הגיב הרב נבון. "אפשר להתנגד למהלך גם בלי לגייס את הרטוריקה הכי מוקצנת על כל קיצוץ תקציבי. האופוזיציה צריכה לשאול את עצמה, איך לנוכח התבססות הקואליציה על תומכי טרור, לנוכח העסקאות מעל השולחן עם רע"מ ומתחתיו עם המשותפת, לנוכח הצבת מרעאנה בוועדת החוץ והביטחון - איך לנוכח כל אלו הסקרים אינם מלמדים על עלייה בתמיכת הציבור באופוזיציה?

"אולי זה קשור לעובדה שהתנהלות הטנטרום של האופוזיציה לא עושה לאף אחד חשק לתמוך בה. ואין מדובר רק ברטוריקה. הפלת חוק האזרחות, למשל, הייתה טעות חמורה מאוד, שקשה להסביר אותה.

"נגיד שתצליחו איכשהו להפיל מהר את הממשלה הזו. ואז מה? הרי יהיו בחירות; אתם חושבים שעם ההתנהלות הזו תביאו יותר אנשים לתמוך בכם?''.

הרב נבון המשיך: ''יש קואליציה בעייתית מאוד. היא קיימת, וזו עובדה, וצריך להכיר בה. עכשיו תתחילו לתפקד כמו אופוזיציה עניינית''.

צילום: פייסבוק
צילום: פייסבוק