מנסור עבאס
מנסור עבאסצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מפלגת רע''מ של מנסור עבאס הודיע בצהריים (רביעי) לסיעות הקואליציה כי חבריה יתנגדו לחוק הקנאביס של ח"כ שרן השכל (תקווה חדשה).

״זה עניין דתי, אין לנו אפשרות להפעיל שיקול דעת בנושא״, אמרו אנשי רע''מ לערוץ 7.

כזכור, השכל הגישה חוק לאי הפללה של צרכני קנאביס לשימוש עצמי. היא מתכוונת להעלות את ההצבעה להצבעה למרות התנגדות רע''מ.

"קידום הצעת החוק לאי הפללה מופיע בהסכמים הקואליציוניים. אני מקווה שכל סיעות הקואליציה, כולל רע"מ, יתמכו היום בהצעת החוק", אמרה ח"כ השכל לקראת ההצבעה והוסיפה: "אני קוראת גם לאופוזיציה לתמוך. חלקם אמרו לאורך שנים שהם תומכים באי הפללה. זה יהיה מבחן לאופוזיציה להוכיח לדור הצעיר שלהם האם הם יסייעו בהעברת החוק או שהוליכו שולל את תומכיהם".

מוקדם יותר נרשם עימות בישיבת הנהלת הקואליציה בין היושבת ראש עידית סילמן לנציגי שאר המפלגות בקואליציה. סילמן מתחה ביקורת על הניסיון להביא חוק נוסף להצבעה שעלול לנחול מפלה לקואליציה משום שרע"מ לא מסכימה לתמוך בחוק הקנאביס.

"יש גבול לכמות העיזים שאפשר לבלוע - דברים יתפרקו אם לא נדע לגשר. אני לא מוכנה להעלות חוק שעלול ליפול", נשמעה ח"כ סילמן אומרת בזעם.

חבר הכנסת יבגני סובה מטעם ישראל ביתנו נשמע אומר "אם זה ימשיך ככה נלך לבחירות". ח"כ מיכל רוזין ממרצ הוסיפה: "אתם רוצים להעלות שוב את חוק האזרחות אנחנו לא נתמוך בו אם נוסח החוק לא ישתנה - אם המצב ימשיך ככה הכל עלול להתפרק".

נכון לרגע זה יש לפחות שלושה חברי קואליציה שנעדרים מהצבעה בכנסת מסיבות שונות - מה שעלול לפגוע ביציבותה של הקואליציה.