מסי. לא יגיע לבירה
מסי. לא יגיע לבירהצילום: רויטרס

"לא אבגוד בירושלים", כך אמר משה חוגג, הבעלים של בית"ר ירושלים על הסיבה שהביאה אותו להחליט על ביטול משחק הידידות היוקרתי מול קבוצת הפאר הספרדית ברצלונה על שלל כוכביה הגדולים.

כזכור, המשחק בין ברצלונה לבית"ר ירושלים תוכנן להתקיים באצטדיון טדי שבבירה בעוד כשבועיים וחצי, מה שגרם לסערה גדולה בעולם הערבי שהחלו לשגר איומים נגד ברצלונה בדרישה שלא לקיים את המשחק מול בית"ר בשל טענות כי היא ואוהדיה גזענים ובטח שלא בבירה שלטענתם שייכת להם.

בברצלונה חששו מאיומי הערבים והודיעו כי הם מוכנים לקיים את המשחק מול בית"ר אך לא באטדיון טדי שבבירה ולאחר מספר ניסיונות לגשר ולפתור את הבעיה, החליט הבעלים של בית"ר משה חוגג כי הוא לא נכנע ללחצים ומוותר על קיום המשחק היוקרתי אם זה לא יתקיים בבירה.

"בצער רב אני נאלץ לבטל את המשחק נגד ברצלונה", אמר חוגג וסיפר "לאחר שקיבלתי את החוזה לחתימה ונחשפתי לדרישה החד משמעית שהמשחק לא יתקיים בעיר הבירה, ירושלים, ועוד כמה דרישות שלא מצאו חן בעיני, ישנתי בלב כבד, חשבתי רבות והחלטתי שלפני הכל אני יהודי וישראלי גאה. רכשתי את בית"ר ירושלים מתוך אהבה לעיר הבירה הקדושה, נלחמתי מלחמת חורמה בגזענות ואמשיך להילחם בה, אני מקדם דו קיום ובעד שלום.

יחד עם זאת, משחק נגד בית"ר ירושלים ראוי שיתקיים בירושלים ואם המניע לאי קיומו בירושלים הוא פוליטי ואכנע לו, לא אוכל להיות שלם עם עצמי.

אני אוהד ברצלונה וחלמתי על המשחק הזה עבורי, עבור הילדים הרבים שאוהדים את ברצלונה, עבור ההזדמנות האולי בלתי חוזרת הזו למשחק כזה היסטורי, כואב לי הלב, ניסיתי לשכנע את עצמי שזה בסדר, כבר הזזתי את המשחקים של בית"ר, פיניתי את בלומפילד אבל עכשיו כשאני צריך לחתום, אני חייב ללכת עם הלב ונגד הראש. לא אוכל לבגוד בירושלים".

לסיום אמר חוגג: "אני לא כועס על ברצלונה, הם לא מועדון פוליטי ואין להם שום עניין לקחת חלק בסכסוך שלנו פה, הקשר שלנו ימשיך להיות טוב. זוהי החלטה קשה מאוד אבל לאחר התייעצות עם ראש העיר, משה ליאון, אני מאמין שהיא הנכונה. יאללה בית"ר. ירושלים".

זו אינה הפעם הראשונה בה איומי הערבים ובראשם יו"ר ההתאחדות לכדורגל הערבית, ג'יברגיל רג'וב גורמים לביטול משחק ידידות בין שחקנים ישראלים לכוכבי הכדורגל הטובים בעולם ובראשם מסי הארגנטינאי, כאשר לפני שלוש שנים הצליחו אלה למנוע את הגעת נבחרת ארגנטינה לישראל למשחק ידידות מול הנבחרת הלאומית, במה שהביא בסופו של דבר להשעייתו של רג'וב בגין הסתה ל-12 חודשים על ידי פיפ"א וכן להטלת קנס כספי גבוה לאור איומיו.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון, מסר: "אני תומך ללא סייג בהחלטתו של משה חוגג בעלי בית"ר ירושלים לבטל את המשחק מול ברצלונה. ירושלים היא בירתה של מדינת ישראל וההחלטה להחריגה אינה החלטה מקצועית, ספורטיבית וחינוכית. החרמתה של בירת ישראל היא החרמתה של מדינת ישראל כולה.

''אני קורא לכלל הגורמים במדינת ישראל לא לשתף פעולה עם המשחק ולא לתת יד למסר של החרמת בירת ישראל על כל המשתמע. זה פשוט; קבוצה שתחרים את בירת ישראל לא תגיע למדינת ישראל ואין להתפשר על כך", הוסיף ראש העיר ירושלים.

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, אמר: "חבל לי שחלקים מהרשימה המשותפת פעלו נגד האינטרס של מדינת ישראל. ההתעקשות על ירושלים כבירת ישראל נכונה בכל ממד - מכבד את משה חוגג ומצטער שזה התבטל"