גלית דיסטל אטבריאן
גלית דיסטל אטבריאןצילום: Yonatan Sindel/Flash90

ח"כ גלית דיסטל-אטבריאן הגיבה בראיון ל-103FM לחסימתה מהרשת החברתית 'פייסבוק', וציינה כי ענתה למרצה מהאוניברסיטה העברית שפגע בה בצורה מתונה, שאינה מהווה עילה לחסימה.:

"אמרתי שיש הלימה מוחלטת בין כיעורו החיצוני והפנימי. אני כפוליטיקאית סובלת מסיקור באמת עוין או מניפולטיבי והרשת היא כל שיש לי כדי להגן על עצמי, להפריך את ה'פייק ניוז'. פניתי למנכ"לית 'פייסבוק' ישראל, היא לא טרחה לענות. הזמנתי אותה לכנס שעשיתי על 'פייסבוק' ישראל וגם לזה היא לא הגיבה", סיפרה חברת הכנסת.

כמו כן, מתחה ביקורת חריפה על ניהול פייסבוק ישראל. "המנכ"לית טרחה לענות ל-N12, הם יותר חשובים מחברת כנסת. היא ענתה 'אנחנו לא סולחים על בריונות'. לפני 4-3 שנים לערך נחסמתי כל הזמן למשך חודשים, אפילו ויתרתי על הפלטפורמה הזאת. גיא לרר עשה על זה אייטם, בעקבות הפוסט של הגבר האשכנזי היהודי, בחצות הלילה קיבלתי טלפון ממספר חסום עם התנצלות גורפת, שחרור מידי מחסימה ומאז במשך 3 שנים לא נחסמתי מעולם. פתאום אני נחסמתי שוב".

לדבריה, "אלו שחושבים שאין השגחה פרטית על אנשי ימין ב'פייסבוק ישראל' טועים - יש. גילו שיש צמצום חשיפה וחסימה של אושיות ימין ועלייה עקבית בחשיפה ואי חסימה של אנשי שמאל, הדבר נחקר באופן מדעי. אני מתארת את יחסי הכוחות בין הייצוג הדמוקרטי שנקרא כנסת, לבין מונופול עצום שלא סופר אותו. ראינו את זה בארה"ב ורואים את זה בארץ. כרגע הכול חולה ורקוב".