סטרימינג
סטרימינגצילום: ISTOCK

מאז ינואר 2016, כאשר נטפליקס בחרה להרחיב את הפעילות שלה ברחבי העולם, ובין היתר גם בישראל, שינתה החברה את עולם הסטרימינג והצפייה הישירה בסרטים וסדרות באינטרנט. אם בעבר מרבית האנשים היו נוטים להשתמש בשירותים לא חוקיים של צפייה ישירה בתכנים, אז הרי שכיום המצב שונה לחלוטין.

ישנה מגמה ברורה לפיה אנשים מעדיפים לזנוח את האתרים הפיראטיים שמציעים צפייה ישירה ובוחרים לעשות שימוש בשירות כמו נטפליקס. אתר סדרות טי וי אמנם עדיין חי וקיים, אך למרות זאת, אנשים מבינים כי הדרך הנוחה וגם הנכונה מבחינה אתית לצפות בתכנים אונליין, היא באמצעות שירותי צפייה בתשלום.

שירות הצפייה של דיסני פלוס בדרך לארץ

על אף הכניסה המאוחרת של דיסני לתחום הצפייה הישירה בתכנים ביחס לנטפליקס, הם לא מוותרים ובדיוק נמצאים בעיצומה של הרחבת הפעילות בכל העולם. שירות דיסני פלוס הולך להיות מושק בארץ בספטמבר 2021, וכפי הנראה הם צפויים למשוך אליהם ישראלים רבים שירצו לצפות בתכנים כמו סרטי האנימציה האהובים, מלחמת הכוכבים וגם Marvel.

דיסני מתכוונים להשקיע סכומי כסף נכבדים כדי להילחם בנטפליקס וליצור תכנים מעניינים על בסיס קבוע. יתרה מכך, כל סרט של דיסני שיוצא לאור לקרנים, מפורסם גם בשירות של דיסני זמן קצר לאחר מכן.

צפייה בשלל תכנים באיכות גבוהה ובמחיר נמוך

שירות הצפייה הישירה של נטפליקס ודיסני הם רק קצה הקרחון. ישנן חברות נוספות, כמו אפל, HBO ואמזון שמשקיעות הון עתק ביצירה של שירותי צפייה ישירה בסדרות וסרטים מכל הסוגים. נטפליקס מחזיקים במאגר משתמשים שנע סביב ה-200 מיליון, כאשר כל אחת מהמתחרות מנסה לנגוס ברווחים של החברה האחרת ולהתחלק בעוגה.

כל אחד יכול לבחור את הדרך המועדפת עליו לצפות בתכנים באינטרנט, אך אין ספק שכיום האפשרויות הן רבות למדי, ובעבור תשלום נמוך במיוחד של עשרות שקלים מידי חודש, ניתן להיחשף למיטב הסדרות והסרטים כיום. לא בכדי השירותים הללו צברו תאוצה אדירה בשנים האחרונות – נוחות הצפייה והמחירים הנמוכים הופכים אותם לבחירה יוצאת מן הכלל בעבור כל אחד שרוצה ליהנות בזמנו הפנוי עם המשפחה או החברים.