מפגש האלמנים והאלמנות
מפגש האלמנים והאלמנותצילום: חוה רוזנר

כ-100 אלמנים ואלמנות דתים מרחבי הארץ נפגשו בשבוע שעבר ודיברו על יחסי האלמנים והאלמנות עם המשפחה המורחבת והקהילה.

את המפגש ארגנו צוות המתנדבים המפעיל את הארגון "חברים טובים באמצע הדרך", ארגון שמטרתו היא מתן מענה אמיתי לאלמנים ואלמנות הכולל מעטפת של תמיכה, חברות והנאה.

בקבוצה הם משתפים את העובר עליהם ואת ההתמודדויות בתוך הבית, בקהילה ובמציאת בן או בת זוג. את הקבוצה מנהלים עטרה אנגל, רוחמה איגרא, רפי וורצמן וורד ארנון.

הקבוצות מקיימות קשר עמוק ומשמעותי בקבוצות ווטסאפ, וכן פעילויות העוסקות בנושאים הנוגעים לחיי היומיום של האלמנות. הכנס הראשון מסוגו שנערך בירושלים, עסק ביחסי המשפחה המורחבת והקהילה לאלמנים ולאלמנות.

בתוך הפאנלים ומתוך תגובות המשתתפים עלה צורך להציף את קשיי היום יום בתוך הקהילה, ואת הקשיים בימי הקיץ בפרט כשמשפחות נוהגות לצאת לנופש והם מוצאים עצמם ללא שותפים לחופשות.

במסקנות שעלו בכנס פנו המשתתפים לרבני הקהילות ולבעלי תפקידים וביקשו מהם להתעניין יותר ולהיות שם יותר עבורם ולא רק בסמוך לאובדן. עוד הוסיפו, כי חסרה להם האוזן הקשבת והתמיכה הקהילתית גם ברגעים הקשים.

ורד ארנון ממקימי הקבוצה ומארגנת הכנס, סיפרה: "הבנו במשך השנים שהאלמנים והאלמנות נשארים מאחור, לבד. הקהילה, המשפחה והחברים עוזרים המון אבל בעיקר לילדים ולצרכי הילדים. האלמנים והאלמנות רוצים וצריכים את התמיכה מהחברה והמענה היחודי, ולכן אנחנו כאן.

''אני מודה מאוד חב"ד קרן מנחם מנדל וקרן מרומים שדחפה אותנו לקיים את האירוע ואיפשרה שייצא לפועל באיכות גבוהה ועל שיתוף הפעולה שלהם איתנו במשך כל השנה במטרה לתת יד וכתף תומכת לאלמנות ולאלמנים. הכנס היה מרגש ומעודד ועם המסקנות שלו אנו חייבים להתקדם", אמרה.