חנן בן ארי
חנן בן אריצילום: שלומי פינטו

אתמול התפרסמו הזוכים בשלל פרסי אקו"ם וביניהם גם הזמר האהוב חנן בן ארי שזכה בפרס אקו"ם למחבר השנה ולשיר המושמע ביותר. אחד מחברי הוועדה שבחרה, בין היתר, בחנן היה נעם חורב, פזמונאי מצליח וזוכה פרס אקו"ם בעצמו.

"אחרי שהחלטנו על הזוכים" הוא מספר, "חילקנו בינינו את מטלת כתיבת הנימוקים. כשהגענו לחנן בן ארי, צרחתי: ״אני, אני, אני!!״ ואז ישבתי וכתבתי את הנימוק לזכייתו בפרס אקו״ם כמחבר השנה" וככה הוא כתב:

"לפעמים זה נדמה כאילו חנן בן ארי היה כאן מאז ומתמיד. עד כדי כך היצירה שלו נטמעה בפסקול היומיומי, והפכה להיות מראה צלולה ומדויקת לישראליות שלנו. המילים של חנן הן לעיתים רכות ומנחמות. לעיתים מושחזות וקוראות תיגר".

"תרבות דיבור" עם חנן בן ארי ואלבומו השני

"הן מקראיות ויומיומיות. אוניברסליות ואישיות. אבל אף פעם לא עושות הנחות, ותמיד מוצאות את דרכן אל הבטן הרכה של המאזין, ומספרות לו משהו על עצמו".

"בתבונתו וברגישותו, הצליח חנן לברוא שפה חדשה, ייחודית רק לו. גם כשהוא מתעסק בנושאים שכתבו עליהם לא פעם, הוא תמיד מצליח לדלג מעל מלכודות הבנאליות, ובמלאכת מחשבת, לעטוף רעיונות קיימים במלבוש שכמותו עוד לא ראינו".

"בעיקר – המילים שלו רצות למרחקים ארוכים, לא נשענות על טרנדים או על אופנות חולפות. המילים של חנן כאן כדי להישאר. על כל זה, החליטה הועדה להעניק לו את פרס אקו״ם כמחבר השנה".

כמו שפירסמנו אתמול, חנן החליט לתרום את כספי הזכייה לטובת יוצרים בתחילת הדרך ואמר "הפרס הזה מוקדש לכל החולמות והחולמים, את כספי הפרס אשמח לתרום ליוצרים שמגייסים את הכסף בהדסטארט, בדיוק כמו שאני התחלתי, בדיוק כמו שאתם האמנתם ותמכתם בי. שום דבר לא מובן מאליו. שום דבר".

חנן בן ארי, נתן גושן וישי ריבו ריגשו את הקהל