Ben & Jerry's
Ben & Jerry'sצילום: Yonatan Sindel/Flash90

נדב תמיר, מנכ"ל 'ג'יי סטריט ישראל' מתייחס להכרזה של חברת 'בן אנד ג'ריס' באשר להפסקת מכירת מוצריה בשטחי ההתנחלויות בראיון ל-103FM.

"הסיפור של 'בן אנד ג'ריס מספר מה קורה לקהילה היהודית האמריקנית. בן וג'רי, שני יהודים טובים מוורמונט שהקימו חברה. מההתחלה הם היו חבר'ה שהיו מאוד פרוגרסיביים, ואחד הדברים הראשונים שהם עשו זה להקים מפעל בישראל, מתוך קשר עמוק עם ישראל. זה מה שקרה לקהילה היהודית האמריקנית, היא הרגישה פעם שישראל הייתה שותפה לערכים שלהם", אמר תמיר.

לדבריו, "היה שינוי דורי בארה"ב, פעם הייתה החוויה של הקמת מדינת ישראל ומלחמת ששת הימים, שישראל מאיום קיומי הצליחה להתאושש וההזדהות עם ישראל הייתה חזקה. כעת החבר'ה הצעירים אומרים 'רבותיי תפסיקו לספר לי על שואה, יש לנו ערכים פרוגרסיביים. ישראל חשובה לנו, אנחנו בקשר עם ישראל, אבל אנחנו רוצים מדינה שאנחנו יכולים להזדהות עם הערכים שלה. היום ישראל היא אחת המדינות החזקות בעולם, אחת הכלכלות החזקות ואנחנו מצפים ממנה לעמוד בערכים האלה".

כמו כן, סיפר תמיר כי "היה לחץ של ה-BDS על בן אנד ג'ריס לבטל את כל הפעילות בישראל והם מתחו את הקו. ישראל לגיטימית, אבל מה שקורה מעבר לקו הירוק לא מקובל על האמריקנים. הם זוכרים מה זה להיות מיעוט ולכן היהודים זה המיעוט היחידי בארה"ב שמצביע בניגוד לכיס שלו. בארץ שכחנו מה זה להיות מיעוט, ושכחנו את החשיבות של להיות מחוברים לעולם. הם לא".

איילת שקד: "ההנהלה של בן אנד ג׳ריס העולמי בחרה ללקק לטרור"