אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: שאטרסטוק

"הייתי רק בת ארבע כשאבא עזב את הבית והשאיר את אמא עם שישה ילדים", מספרת בתיה (23).

"אני הקטנה בבית והרבה אני לא זוכרת מהדמות שלו, את מה שכן זכרתי, העדפתי לשכוח... למדתי בסמינר בית יעקב, כלפי חוץ הייתי נערה רגילה ואף אחד לא ידע על הבית המרוסק ממנו באתי".

הסביבה הקרובה לא ידעה עם איזה קושי מתמודדת אמה של בתיה שהעדיפה לשמור על פרטיות ולא לחשוף את סיפור הנטישה הכואב: "שנים גדלנו בעוני ושונות, מתאספים לשולחן שבת בשקט, מקשיבים לקידוש הבודד של אמא, עונים אמן בשפתיים חשוקות. חשבתי שלא יכול להיות גרוע יותר, עד שיום אחד אמא חזרה הביתה בפנים לבנות".

"בתיה, יש לי סוד שחייב להישאר רק ביננו, את היחידה שנשארת בבית, תעזרי לי להילחם בגידול הממאיר", אמרה האם לבתה.

בתיה ממשיכה לספר בקול חנוק מדמעות: "חמש שנים נלחמנו יחד! אמא הולכת לכימו ואני אומרת תהילים, אמא שוכבת באפיסת כוחות ואני מכינה ארוחת צהרים. אחרי חמש שנים הסוד התגלה, אמא נפטרה מהמחלה ואני נשארתי לבד בעולם".

לסיוע לבתיה לחצו כאן >>>

"כבר תקופה ארוכה אני מרגישה איך אמא מלווה אותי מלמעלה ועכשיו היא גם דאגה לי לחתן מושלם, בחור עדין ורגיש תלמיד חכם. החודש אני מתחתנת בעזרת ה' ואין לי עדיין נדוניה בסיסית לחתונה. אני יודעת שאני מפרסמת את מה שאמא בחרה להסתיר כל החיים אבל עכשיו אין לי ברירה, בבקשה, אני חייבת את העזרה שלכם בשביל להגיע לחופה" היא מבקשת.

סיפור החיים הכואב של בתיה הוא אולי הקשה ביותר אך לא היחיד. 45 יתומים מתחתנים בחודש אב ואין להם שום עוגן כלכלי, הם פנו לוועד הרבנים ובקשו עזרה ונציגי הועד עלו למעונם של הגאון הרב שמעון בעדני והגאון הרב בנימין פינקל.

הרבנים שעברו על המקרים יצאו בקול קורא: "באתי בבקשה לאחינו בני ישראל אודות מ"ה יתומים הנכנסים לחופה לאחר שעברו שנות טלטולים רבים ל"ע ועומדים להיכנס לחופה בחוסר כל, ונפשם בשאלתם מנין יבוא עזרם שלא יבושו בעת שמחתם.

לכן נבקש מאחינו בני ישראל לעמוד לימינם בתרומת 450 ₪ לכל יתום ומידה כנגד מידה אבי היתומים יברך את התורמים שיהיה להם ס"ד מיוחדת בנחת מהצאצאים ויצליחו בלימודם בזמן הבעל"ט ויתעלו בתורה ויראת שמיים ומידות טובות"

לסיוע לבתיה לחצו כאן >>>