לימודים בעידן הקורונה
לימודים בעידן הקורונהצילום: ISTOCK

משרד החינוך מציג את תכנית העבודה של מערכת החינוך לשנת הלימודים הבאה, תשפ"ב, בסימן נגיף הקורונה.

בהתאם לסיכומים של שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון ומנכ"ל המשרד, תא"ל יגאל סלוביק, עם משרד הבריאות, שנת הלימודים תפתח כסדרה מהגן ועד לכיתות י"ב.

שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון ציינה כי "לחזרה של התלמידים לשגרת לימודים בבתי הספר ובגנים השפעה מכרעת על החוסן הנפשי האישי והחברתי שלהם ועל עיצוב אישיותם ולכן אין ספק שמקומם בתוך מוסדות החינוך".

"בשנה וחצי האחרונות שילמו הילדים מחיר יקר בשל הניתוק החברתי והבדידות וכן בשל אובדן ימי לימודים רבים. מוטלת עלינו חובה מוסרית וחינוכית, ליצור בעבורם וודאות ויציבות למען חוסנם האישי והנפשי", הוסיפה השרה.

תכנית העבודה כוללת: פתיחה של כל מוסדות החינוך ללמידה פיזית, ללא תלות בצבע הרשות, מדיניות בידוד מותאמת למערכת החינוך, עם המעבר של רשות לצבע כתום, יתבצעו מהלכים בית-ספריים לצמצום מגעים, כמו כן, יתוגברו פעולות מניעה ואיתור, בהם: מגן חינוך ובדיקות מהירות.

עוד על פי התוכנית, סגירת מוסד חינוכי תיעשה רק בהינתן עלייה משמעותית בתחלואה במוסד החינוכי, בהחלטה משותפת של מנהל המחוז ולשכת הבריאות.

בנוסף, מסגרות הצהרונים תפעלנה כבשגרה ופעילויות בלתי פורמליות תתקיימנה בכל תנאי, אך ברשויות כתומות ואדומות, הן תתקיימנה רק בשטחים פתוחים.

כדי להגדיל את היקף פטורי הבידוד של תלמידים וצווי חינוך יתבצע בחודשי אוגוסט-ספטמבר מבצע ארצי של בדיקות סרולוגיות.

מנכ"ל המשרד, תא"ל יגאל סלוביק אמר כי רציפות התפקוד של מערכת החינוך הינה יעד לאומי ראשון במעלה בימים של שגרה. קל וחומר בעת הנוכחית, בה נדרש צמצום של פערים לימודיים המתפרסים על פני שלוש שנות לימוד, וצמצום של נזקים רגשיים וחברתיים שצברו התלמידים. הסגר והלימוד מרחוק גרמו לעליה של 44% בהפניות לאבחון סיכון אובדני, עליה של קרוב לכ- 25% בתקיפות המיניות (מ- 3,741 ל- 4,653 מקרים) ולעלייה של כ- 6% בהתנהגויות סיכוניות. לצד אלה הוסיף המנכ"ל סלוביק, כי מספר המחוסנים הולך וגדל, נתון שיש בו כדי לחזק את מדיניות השגרה והרצף.