ח"כ בן גביר
ח"כ בן גבירצילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ח"כ איתמר בן גביר אינו מתנצל על התקרית שאירעה אמש במליאה במהלכה הוצא מהאולם בכוח אחרי שכינה את סגן יו"ר הכנסת אחמד טיבי 'מחבל'.

בראיון לחדשות 12 אמר בן גביר: "מי שצריך להתחרט ולהתבייש זה אחמד טיבי ולצערי גם יו"ר הכנסת מיקי לוי שהגיע לדוכן ומבלי לבדוק ולברר כבר גיבש עמדה. הסרטון לא מותיר ספק שטיבי פעל ללא סמכות וניצל את כוחו כדי לסתום לי את הפה. אין שום הוראה בתקנון שחייבים לפתוח במילים אדוני היו"ר".

"ביקשתי פעם אחר פעם מאחמד טיבי להפנות אותי לסעיף אבל הוא לא ידע כי אין סעיף כזה", הוסיף בן גביר. "למי שהיה היועץ של ערפאת לא אקרא 'אדוני' וזו לא הפעם הראשונה שטיבי חורג מסמכותו כיושב ראש. בעבר הוא גם זרק מהדוכן את אלקין ופייגלין". לדבריו, "אבקש להשעות אותו מניהול המליאה - הוא לא כשיר לכך".

טיבי לבן גביר: תקרא לי 'אדוני'ערוץ כנסת

נזכיר כי סדרני הכנסת הורידו אמש (שני) מהדוכן את יו"ר מפלגת עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר זמן קצר לאחר שעלה לנאום במליאה.

ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת שניהל את הישיבה דרש מבן גביר לקרוא לו "אדוני היושב ראש". בן גביר סירב ואמר "היושב ראש".

בין השניים התפתח עימות שבמהלכו דרש טיבי להוריד אותו מהדוכן ובן גביר קרא לו "מחבל". בן גביר נצמד בכוח לדוכן וניסה להתנגד לסילוקו.

ח״כ אורית סטרוק מסיעת הציונות הדתית הביעה מחאה על הורדת בן גביר מהדוכן. ח״כ טיבי קרא לעברה ״תשתקי״ וסילק גם אותה.

בן גביר טען לאחר המהומה כי ''‏אין שום סעיף בתקנון הכנסת שדורש להגיד 'אדוני' למי שמנהל את הישיבה, בטח לא אם הוא מחבל שהיה היועץ של ערפאת וצריך להיות בפרלמנט סוריה.

"טיבי השתמש שלא כדין בסמכותו כדי להוציא אותי ולכן דרשתי מיו"ר הכנסת להדיח את סגנו טיבי. מי שמשתמש בסדרנים ככלי לניגוח פוליטי לא יהיה סגן יו"ר הכנסת", אמר יו"ר עוצמה יהודית.

טיבי טען בתגובה, "ביותר מעשרים השנים שאני בכנסת לא היה אירוע כזה. ח''כ שקורא לסגן יו''ר הכנסת 'מחבל. מי אתה בכלל. אתה צריך להיות בסוריה', מסרב למלא אחרי הוראת היור לרדת מהדוכן ונוהג באלימות כלפי הסדרנים, תוך שהוא מבזה את הכנסת את המשכן ואת אנשי המשמר".

"מדובר בהתנהגות בזויה, אלימה וגזענית שחייבים לעצור ולשים לה גבול ברור. אפס סובלנות כלפי התנהגות כזאת. והדברים יועברו לטיפולה של ועדת האתיקה לכשתקום. ראוי לציין ולהפנים: גם סגן יור כנסת ערבי הוא סגן יו''ר ואין לפגוע בו בשל כך", דברי טיבי.