מתן כהנא עם יבגני קורניצ'וק
מתן כהנא עם יבגני קורניצ'וקצילום: ללא

השר לשירותי דת מתן כהנא נפגש הבוקר (חמישי) בלשכתו עם שגריר אוקראינה בישראל ד"ר יבגני קורניצ'וק והציג בפניו את עיקרי "מתווה אומן" שגיבש יחד עם משרד הבריאות.

השר כהנא הדגיש בפני השגריר את חשיבות שיתוף הפעולה בין המדינות בכדי לנהל את נסיעת החסידים לאומן באופן אחראי שיאפשר נסיעה בטוחה לאומן לכל החסידים המעוניינים בכך.

השגריר קורניצ'וק הבהיר בפגישה כי אוקראינה מעוניינת בתיאום מלא עם מדינת ישראל בנושא וכי המדינה תיערך ככל שיידרש בכדי שביקור החסידים ייעשה באופן אחראי ובטוח.

השר כהנא אמר בסיום הפגישה: "שמחתי לשמוע מהשגריר קורניצ'וק על ההיערכות של אוקראינה לקראת הגעת חסידי ברסלב לאומן. מתווה אחראי לנסיעת החסידים לאומן הוא אינטרס ישראלי-אוקראיני והתיאום בין המדינות חשוב ביותר".

"כפי שהבהרתי השבוע, לא תהיה איפה ואיפה ואפליית ציבור מסוים. המתווה שאציג בפני הקבינט בימים הקרובים יאפשר לכמה שיותר אנשים לצאת לאומן תוך שמירה כללים שיאפשרו בטחון בריאותי", כך השר לשירותי דת, מתן כהנא.

המתווה שיוצג לקבינט הקורונה בימים הקרובים גובש בהסכמה רחבה על ידי השר כהנא, בתיאום עם רבני ועסקני ברסלב ובכירי משרד הבריאות.

הקו המנחה של השר היה כי כל זמן שאוקראינה תישאר מדינה ירוקה - תתאפשר נסיעה של חסידים לאומן בדומה לכל נסיעה למדינה ירוקה אחרת, על פי ההנחיות כפי שהן היום. דין אוקראינה כדין כל מדינה בצבע שלה. השרים הדגישו כי לא תהיה איפה ואיפה בין הנוסעים לחו''ל.

במסגרת המתווה הוחלט על צמצום משמעותי של מספר הטיסות המיוחדות (צ׳רטר) מנתב"ג לאוקראינה. כמו כן, טיסות החסידים ימריאו מטרמינל 1 ויתוגבר מערך הבדיקות בנתב''ג לקראת חזרת החסידים לאחר ראש השנה.

בנוסף, יוקם מערך בדיקות בקייב ובאומן לקראת הטיסה חזור, באחריות ארגוני ברסלב. כל נוסע יצטרך לעבור שלוש בדיקות כמו כל נוסע אחר לחו"ל. לא מחוסנים וילדים מתחת גיל 12 יחוייבו בבידוד למשך 14 יום או למשך שבעה ימים ודתי בדיקות שליליות.