הפגנת החקלאים נגד רפורמת ליברמן
הפגנת החקלאים נגד רפורמת ליברמןצילום: Yossi Aloni/Flash90

בארגון אוצר הארץ, המצוי בימים אלה בעיצומו של קמפיין מנויים לרגל שנת השמיטה מחזקים הבוקר את ידי מאות החקלאים היהודים שמפגינים בשעות אלה בצמתים שונים ברחבי הארץ.

"עשרים ושבעה אחוזים משטחי מדינת ישראל הנם שטחים חקלאיים", אומרים באוצר הארץ, "כאשר פיזור הקרקעות ברחבי הארץ עוזר מחד למדינה לשמור על הריבונות באזורים ניכרים בצפון ובדרום הארץ, ומאידך מעניק מענה איכותי ומהיר של תוצרת חקלאית טרייה למרכזים הלוגיסטיים וללקוחות. ייבוא של פירות וירקות ממדינות אחרות פוגע בראש ובראשונה בחקלאים היהודים המקבלים מסר מהממשלה כי הם אינם רצויים".

"עשרים ושבעה אחוזים משטחי מדינת ישראל הנם שטחים חקלאיים", מסבירים באוצר הארץ, "כאשר פיזור הקרקעות ברחבי הארץ עוזר מחד למדינה לשמור על הריבונות באזורים ניכרים בצפון ובדרום הארץ, ומאידך מעניק מענה איכותי ומהיר של תוצרת חקלאית טרייה למרכזים הלוגיסטיים וללקוחות. ייבוא של פירות וירקות ממדינות אחרות פוגע בראש ובראשונה בחקלאים היהודים המקבלים מסר מהממשלה כי הם אינם רצויים".

להצטרפות למנויי אוצר הארץ לחצו כאן

"כבר היום אנו רואים צניחה משמעותית במספר החקלאים היהודים", מציין מנכ"ל אוצר הארץ איתן מאיר. "אם בקום המדינה החקלאות הייתה ענף ניכר במשק הישראלי וכל יישוב וקיבוץ המכבד את עצמו החזיק בשטחי חקלאות גדולים בהם העסיק פועלים רבים, הרי שכיום מספר היהודים העוסקים בחקלאות בארץ יורד במהירות לכיוון ה-10,000 בלבד וגיל העוסקים בתחום הולך ועולה". בקצב הזה מזהיר מאיר קרב היום כי מדינת ישראל תמצא עצמה בפני שוקת שבורה תוך הפקרת הגורל ברצונם הטוב של מדינות זרות. "תקופת הקורונה כבר הוכיחה לנו כי מדינות נוהגות לעצור את אספקת התוצרת החקלאית למדינות אחרות בעתות משבר, ולכן עלינו להימנע מלהפקיר את עתידנו החקלאי בידי זרים".

עוד מדגיש מאיר כי "ברגע שמדינת ישראל מזמינה תוצרת חקלאית מחו"ל היא פוגעת באופן ישיר בחקלאים הישראלים, מייאשת אותם וגורמת לדור הצעיר לעזוב את התחום לטובת מקומות אחרים ובכך כורתים את הענף התזונתי של המדינה. בספר ויקרא נכתב 'וְכִי תִמְכְּרוּ מִמְכָּר לַעֲמִיתֶךָ אוֹ קָנֹה מִיַּד עֲמִיתֶךָ'. מסביר המדרש כי חל איסור מהתורה לקנות מגוים כאשר קיימת את הפשרות לקנות את אותה הסחורה מיהודי. אסור לנו לתת יד לאפשרות לייבוא תוצרת חקלאית מרחבי העולם כאשר אנו פוגעים באופן ישיר באחים שלנו העמלים למען ארץ ישראל".

"לא מדובר רק בנזק כלכלי" ממשיך מאיר, "מדובר בביטחון המדינה, בחלקים רבים בארץ החקלאים מהווים חיץ להשתלטות זרה על הקרקעות. ויתור על החקלאות הוא ויתור על המדינה, זה יגרום לנזק בלתי הפיך שאנחנו נצטער עליו רבות".

בימים אלה מצוי אוצר הארץ בעיצומו של קמפיין מנויים לקראת שנת השמיטה. המדובר בשירות שאינו כרוך בתשלום עבור הירקנים בחנויות ובשווקים שמקבלים סחורה במחירים מעולים עבור כספם וגם זוכים לקיים את אחת מהמצוות החשובות ביותר ביהדות.

"באוצר הארץ" מסכים מאיר, "אנחנו מכינים לך את התוצרת החקלאית הטובה והאיכותית עם השירות הטוב ביותר, והיום יותר מתמיד, חשוב לקנות תוצרת חקלאות יהודית; זה מחזק את החקלאים ומחזק את הארץ, שנת השמיטה פותחת בפנינו הזדמנות יוצאת דופן לחזק את החקלאות היהודית.

"אנו יודעים כי מצוות יישוב והאחיזה בארץ שקולה כנגד כל המצוות ולא בכדי שכן מדובר כאן במצווה שמשלבת בתוכה ערכים יהודיים מוצקים של התיישבות, אדמה ולאומיות, סולידריות חברתית ותמיכה בחוליות החלשות בחברה, וכמובן את עולם התורה וההלכה".

להצטרפות למנויי אוצר הארץ לחצו כאן