ג'ו ביידן
ג'ו ביידןצילום: רויטרס

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נשא דברים בסוף השבוע האחרון והתייחס למשבר הקורונה שבשבועות האחרונים הלך והחריף בארה"ב.

הוא הבהיר כי בשלב זה החליטו המומחים מטעם הממשלה שלא לאשר מנת חיסון שלישית לקורונה, למרות הירידה בתועלת החיסונית של החיסון לאחר שתי מנות.

ביידן הבהיר בדבריו כי הוא נאבק נגד סרבני החיסונים. עם זאת, ידיו של הנשיא האמריקאי קשורות במידה רבה על ידי החוקה שאינה מאפשרת לחייב אנשים לעשות דברים בניגוד לרצונם.

מנגד, ביידן מנצל לשם השגת המטרה את עובדת היותו המעסיק הגדול בארה"ב, משום שהממשל האמריקאי מעסיק על ידי האגפים והסוכנויות שלו למעלה מארבעה מיליון אמריקאים.

על פי החלטתו של הנשיא האמריקאי, עובדי ממשל ועובדי הסוכנויות השונות של הממשל, לא יורשו להגיע למקום העבודה אלא בהצגת תעודת מתחסן.

מי שיתעקשו שלא להתחסן יחויבו לעטות מסכה על פניהם כל משך שהותם במקום העבודה, ובנוסף יהיה עליהם להיבדק לקורונה פעמיים בשבוע ולהציג את התוצאות השליליות בכניסה למקום העבודה.

ביידן הוסיף כי הוא פנה למשרד ההגנה וביקש שהמשפטנים שלו יבחנו את האפשרות החוקית להטיל חובה על כל חייל המשרת בצבא ארה"ב להתחסן נגד קורונה.

הנשיא הוסיף ואמר שהוא מקווה לשמש מודל לחיקוי עבור המגזר הפרטי, וקורא למעסיקים פרטיים לדרוש גם הם מעובדים שלהם להתחסן או להיבדק פעמיים בשבוע.

לצד הערמת הקשיים בפניהם של הלא מתחסנים, החליט ביידן לקדם גם עידוד חיובי להתחסנות. לאחר שמושל ניו יורק ומושלים אחרים החלו לחלק מענק של 100 דולרים לכל אמריקאי שהחליט להתחסן, קרא ביידן לכל המושלים של המדינות החברות בארה"ב לנקוט בצעד דומה ולעודד על ידי תשלום כספי את ההתחסנות נגד קורונה.