סיון בלוך
סיון בלוךצילום: דובר צה"ל

אלוף-משנה סיון בלוך נכנס לתפקידו כמפקד עוצבת "חירם". בלוך החליף בתפקידו את אלוף-משנה יהודה ואך, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות ויתחיל בקרוב את תפקידו כמפקד בית הספר לקצינים (בה"ד 1).

טקס החילופים נערך אמש (ב') במפקדת החטיבה במחנה "גיבור", במעמד מפקד פיקוד הצפון אלוף אמיר ברעם, מפקד עוצבת "הגליל" תת-אלוף שלומי בינדר, מפקדים, חיילים ובני משפחה.

תא''ל בינדר אמר בטקס: ״על אף שאזרחי מדינת לבנון סובלים ממשבר כלכלי חריף ביותר, מרעב ומהיעדר צרכים אנושיים בסיסיים, משבר המאיים על יציבות המדינה, צבא הטרור של חיזבאללה דואג לרווחת אנשיו, ממשיך להשקיע את כספו בטרור ובאמצעי לחימה, ומסייע להעמקת המשבר בלבנון ולערעור היציבות הביטחונית.

''אל לנו לטעות, האויב עדיין מוחשי מאוד כאן מעבר לגבול ואנו נערכים לעימות הבא מולו. האוגדה ויחידותיה עוסקות באופן מתמשך בבירור תמונת המצב והשלכותיה ופועלים להשפיע על העתיד לבוא כך שבכל מצב נהיה מוכנים יותר ומפתיעים יותר מאויבינו''.

בינדר פנה למפקד העוצבה היוצא: ''יהודה אתה מפקד לוחם, חכם, מקצוען ובעל יכולת חשיבה מופשטת שיודעת להפוך לפרקטיקות מבצעיות. אני שמח על ההזדמנות שניתנה לי לפקד עליך ועל כך שבתפקידך הבא תחנך את דור המפקדים הבא של צה״ל''.

למפקד הנכנס אמר בינדר: ''סיון, אתה מפקד מוערך מאוד, מנוסה וייחודי, מנהיג אמיץ וישר שלא חושש להטיל ספק ולהביע ביקורת. אני סומך עליך שתעמוד בכל אתגר ומשימה ושתשכיל לעצב את החטיבה, להתאים ולהשתנות לאור הערכת המצב".