שדרוג משמעותי צפוי לכבישים בבנימין
שדרוג משמעותי צפוי לכבישים בבנימיןצילום: מועצת בנימין

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ בישר לתושבי המועצה כי לכל אורך הלילה בו נסגר תקציב המדינה בממשלה הוא נפגש עם גורמים באוצר ובממשלה והציג להם את נחיצות המשימות ואת התכניות.

לדבריו "הפעולות שאושרו הם זריקת עידוד חשובה לפתרון פער התשתיות ממנו סובלים תושבי יו"ש".

מדובר בהרחבת קטע הכניסה לפסגת זאב באזור הכפר חיזמה בעלות כ-40 מליון ₪. בנוסף יורחב קטע הכביש מאדם עד חיזמה ל-3 נתיבים לכל כיוון כולל נתיב לתחבורה ציבורית - 6 נתיבים סך הכל.

עוד תוקצב תכנון להרחבת כביש 60 מהמשטרה הבריטית עד אדם. לדברי ראש המועצה, אם הכל יתנהל כמתוכנן ניתן יהיה לראות תחילת עבודות להרחבת כביש 60 כבר בשנת 2023.

גנץ הדגיש כי ישנן משימות תחבורה נוספות שזקוקות למענה ודרש מהמדינה לקדם גם אותם בהקדם האפשרי. הוא ציין את פרויקט סלילת הכביש מגוש טלמונים בואכה 443 שנמצא בשלב של בחינת חלופות. וכן כביש שיצור חיבור נוסף בין כפר האורנים ומודיעין עילית לכביש 443.

במועצת בנימין רואים בכביש 45 פריצת דרך אסטרטגית לאזור מזרח בנימין. הכביש המתוכנן ייצא מתחנת הדלק כוכב יעקב לכיוון עטרות ו-443 והוא נמצא בהליכי תכנון מתקדמים.

בימים אלו מתבצעות עבודות לסלילת כביש שיקוע קלנדייה שיאפשר נסיעה ממחלף אדם לעבר עטרות לכביש 443.

"תושבי בנימין סובלים בצורה בלתי מידתית מפקקים מדי יום. חובת המדינה להביא לפתרון ואני שמח שיש בכך הכרה והתקדמות. בשנים האחרונות החלה המדינה סוף סוף לחשוב על פתרונות מערכתיים ולהכניס את יהודה ושומרון לתכנון הארצי. בינתיים אנחנו סובלים מתשתיות שדורכות במקום כמעט 30 שנה אבל אנחנו נחושים יחד עם משרד התחבורה להביא לפתרון", אמר גנץ שהודה לשר זאב אלקין ולשרה איילת שקד על פועלם בנושא.