מאיר פרוש
מאיר פרושצילום: Hadas Parush/Flash90

במהלך דיון במליאת הכנסת, התייחס ח"כ מאיר פרוש לתקציבי הענק שקיבל יו"ר רע"מ ח"כ מנסור עבאס במסגרת תקציב המדינה שאושר בבוקר יום האתמול בממשלה.

"במסגרת התקציב, מנסור עבאס קיבל 500 מיליון שקל לשנה על כל מיני דברים שהוא חושב שהוא ישיג אותם", אמר פרוש בפתח נאומו.

בדבריו תהה כיצד ניתן משפטית להגן על הפסקת הריסות בניות בלתי חוקיות במגזר הערבי בשל מצוקת דיור בציבור הערבי, בעוד שבמגזר החרדי קיימת אכיפה על בניה בלתי חוקית למרות שקיימת בקרבו מצוקת דיור לא פחות חמורה.

"הבניה היום במגזר הערבי היא בלי בקרה בלי קריטריונים, ללא מעצורים. מעבר לכך יש היום אפילו הפסקת הריסות בציבור הערבי, מתנהלים מול רע"מ בעניין הזה. אני מפרגן למי שלא הורסים לו את הבית, אין עיני צרה בכך״.

"אך אני חושב שהבניה הלא חוקית - למעט הרעיון שאינו מקובל עלינו של גניבת קרקעות של יהודים - מגיעה בגלל צפיפות גדולה אצל המגזר הערבי.

"אני מכיר את הדברים האלה. גם בבתי משפט מתוארת התופעה הזו שבמזרח ירושלים יש הרבה צפיפות אצל הערבים ובניה לא חוקית ולהבדיל אצל חלק מהיהודים, גם בציבור החרדי, יש צפיפות מאוד גדולה ויש בניה לא חוקית״.

"אם זו הסיבה שיש בניה לא חוקית, אז למה רק לערבים יש פריבילגיה שכזו, איך היועץ המשפטי לממשלה מגן על מדיניות שאומרת שאצל הערבים אפשרי שתהיה בניה לא חוקית, ללא תכנון עקרוני, ללא תוכנית מתאר, אבל אצל היהודים הדבר נאסר מכל וכל. אני חושב שאם ישנו כזה קריטריון, והוא מקובל, אזי שיחול על כולם".