יו"ר עמותת סולמות הרב יוסף צבי רימון השתתף כאורח כבוד בועידת הקיץ של עיתון 'בשבע' והתייחס לשאלת הכתב דביר עמר האם הוא מתכוון להצטרף למירוץ לרבנות הראשית שמתחיל בקרוב.

"עד היום לכל מי שפנה אלי, אמרתי שאני לא מעוניין עכשיו, אני כותב ספרים ועסוק כיו"ר עמותת סולמות, עמותת 'לאופק', וכראש בית המדרש של המרכז האקדמי לב", ענה הרב."אבל אני מוכן לתאר לך איך אני רואה תפקיד הרב הראשי לישראל. הרבנות הראשית עשתה הרבה דברים, אבל אני רוצה לראות אותה בקומה נוספת: כתובת לכל אדם במדינה, כתובת לאדם דתי ולא דתי שרואה את הרבנות הראשית כעוצמה מיוחדת אשר הוא שואב ממנה. אני רואה את הרב הראשי מעביר הרצאה של 15 דקות בשבוע בטלוויזיה על בין אדם לחבירו: איך לא להגיע למידת הכעס, ואיך לראות בעין טובה, וכלים לזוגיות וחינוך ילדים. תוכנית עם רייטינג שאנשים רואים אותה ואומרים 'כמה אור קיבלנו השבוע'".

בדברים שנשא התייחס יו"ר עמותת סולמות גם לשנת השמיטה המתקרבת. "לפעמים אני שומע מאנשים: 'עוד חודש שמיטה, אוי ואבוי', אך זה אמור להיות הפוך לגמרי: אחרי אלפי שנים עם ישראל זוכה להיות בארץ ישראל. אני מקבל אלפי שאלות, אבל שאני מקבל שאלות מחיילים וחקלאים אני שמח במיוחד, כי את השאלות הללו לא שאלו רבנים אלפיים שנה. הרמב"ם כתב ספר 'שמיטה ויובל' אבל לא זכה לאכול תפוח אחד. כל יהודי יכול להיות צרכן של קדושת שביעית, ולחנך את הילדים שלו לקדושה. זהו אחד הדברים שניסינו לעשות בספר שלי 'השמיטה' שהוא מנסה גם לתת הנחיות מעשיות אבל גם לתת הרחבה ידידותית איך להפוך את השמיטה לחוויה".

הרב רימון הדגיש כי הספר 'השמיטה' הוא חלק ממפעל ההנגשה של עמותת סולמות."אנחנו מנסים כל הזמן להנגיש את עולם ההלכה. 150 אלף ילדים רואים כל יום רצים 'למשנה'. המשנה בבתי ספר קיבלה בסקר שנעשה לאחרונה את הרייטינג הכי גבוה, ולפני 7 שנים היא קיבלה את הרייטינג הכי נמוך. אני הייתי אצל עשרות ילדים שבעקבות רצים למשנה סיימו ש"ס משניות. אנחנו עובדים עכשיו גם על 'רצים לגמרא'".

אפרופו גמרא, מה דעת הרב על מיזמי הנגשה כמו 'גמרא סדורה'.

"הכל טוב. יש יתרונות וחסרונות בכל דבר, תלוי למי. מי שצורת הדף טובה לו, אני מעדיף את צורת הדף, אך מי שזה מרחיק אותו, מעדיף שילך בדרך אחרת. היום אני רואה הרבה נוער שלא מתחבר לגמרא ולפעמים זו דרך יציאה החוצה, לכן אני רוצה ליצור את 'רצים לגמרא', סרטים שאנשים יבינו כמה עומק יש בגמרא ודרך החכמה הוא יתחבר, ואז ניתן לו שיטות שיעזרו לו להתקדם".