איילת שקד
איילת שקדצילום: חזקי ברוך

"אם הציבור לא יבוא להתחסן השבוע יש סיכוי טוב שנגיע בקרוב לסגר. אנחנו לא נאפשר קריסה של מערכת הבריאות", אמרה שרת הפנים איילת שקד במהדורה המרכזית.

שקד קראה לאוכלוסייה המבוגרת לגשת לקופות החולים ולקבל את החיסון השלישי. "בקצב הכפלה של כל עשרה ימים - אנחנו נגיע לסגר".

בתוך כך בכירים בקבינט הקורונה העלו את האפשרות להתחיל את הסגר כבר בעוד שבועיים, כדי לקצר אותו - כך פורסם בחדשות 13. נוסף על כך, גם בכירים במשרד הבריאות תומכים בהקדמת הסגר, אם התחלואה הקשה לא תרד. יש לציין כי בכירי המשרד מעוניינים לדרבן את הציבור ללכת להתחסן ולהקשיב להנחיות בעזרת האיום בסגר.

בין חברי הקבינט שתומכים בהצעה נמצא שר הבינוי והשיכון זאב אלקין, שאמר כי "לפי המודלים שמוצגים לנו, ברור לגמרי שבספטמבר נידרש לסגר. גם יהיה סגר ארוך של לפחות חודשיים כי מספר החולים יעלה, לכן אני מציע סגר מלא כבר באמצע אוגוסט. זה יקצר את הזמן שאזרחים יצטרכו לשבת בבית".

משרד הבריאות פרסם את נתוני התחלואה בקורונה המעודכנים לפיהם 236 חולים מאומתים מאושפזים במצב קשה.

3,280 חולים אובחנו אתמול כחיוביים לנגיף מתוך 98,854 בדיקות - שיעור החיוביים ירד ל-3.3%. כיום יש בישראל 24,076 חולים מאומתים, מתוכם 236 במצב קשה, 58 במצב קריטי ו-49 מונשמים.

מפרוץ המגיפה כ-885 אלף ישראלים נדבקו בקורונה, ונפטרו 6,497 חולים. מבחינת החיסונים, כ-5.8 מיליון ישראלים התחסנו במנה ראשונה, כ-5.3 מיליון התחסנו במנה שנייה, וכ-182 אלף התחסנו במנה השלישית המיועדת כרגע למבוגרים בלבד.